«Nekādi nespēju no prāta dabūt laukā šo stereotipisko attēlu ar abiem torņiem un dūmu mākoni, kas ap tiem izpletās zilajās debesīs. Galu galā centos to uzgleznot, bet nekur tālāk ar to netiku. Pat tad, kad es gleznoju, tā bija nepareiza pieeja,» 2005. gadā, kad «Septembris» bija pabeigts, intervijā Spiegel stāsta Rihters. Strādājot sev ierastajā fotoreālismā, grūtības viņam sagādāja uguns liesmas, kas izskatījušās spilgtas un pat pievilcīgas, kas konceptuāli tā noteikti nedrīkstēja būt. Tālab mākslinieks no audekla nokasījis lielu daļu krāsas un pāri pārkrāsojis abstraktu, pelēku plīvuru. Proti, viņš lietoja sev raksturīgo paņēmienu «nogleznot nost». Ņemot vērā gleznas tematiku, proti, celtnes, kuru vairs nav, tehnika kalpo kā trāpīga metafora. Runājot par gleznas izmēru, kas ir visnotaļ demokrātisks, jāpiebilst, ka Rihters atteicies izvēlēties lielāku audeklu, lai it kā pielāgotos notikuma vērienīgumam. «Septembris» pēc izmēra atgādina normālu platekrāna televizoru. Kas neesot nejauši, jo tieši caur šo ierīci mākslinieks, tāpat kā lielākā daļa pasaules iedzīvotāju, uzzināja par notikušo. Caur mediju garantēto tiešraidi.
«Mani fascinē un, protams, arī šokē iztēles spēja, kurai piemīt tik ārkārtīgi liels spēks, kas spēj atraisīt milzīgu kaisli, motivēt mūs un ļaut īstenot neticamas lietas, bet spēj novest arī pie visbriesmīgākajiem noziegumiem. Taču ir viena zona, kurā šis fanātisms var tikt izpausts, nevienam nenodarot nekādu kaitējumu, – un tā ir mākslas pasaule,» jau pieminētajā intervijā saka Rihters.