M.E.: Uz mākslu – mēs vadām starpdisciplināru projektu. Mēs klīstam starp žanriem.
Klīšana varbūt nav slikts risinājums? Telpas prasa apsaimniekošanu un noēd radošo enerģiju.
M.E.: Šobrīd ir baigi forši, jo Dāvis [Kaņepe] mūs te ielaida. Problēma ir ar mēģinājumu telpām. Sarunāt, kur parādīt izrādi, nav tik grūti. To ir iespējams izdarīt labi par lielāku samaksu valsts teātrī, par mazāku samaksu – pie neatkarīgajiem teātriem. Šīs izrādes dēļ es esmu braukājis uz Liepāju, Leons uz Rīgu, un ja mums nebūtu šīs telpas... Jā, mēs esam mēģinājuši arī dzīvoklī. Izrādi «Kāpēc es mīlu krievus?» mēs mocījām ilgi, jo to darījām mājās. Kāpēc ir vajadzīgas telpas? Cilvēki ir rituālas būtnes. Cik daudzi no tiem, kuri iet uz Nacionālo teātri, iet arī uz citiem teātriem? Mēs vienu dienu te joka pēc sākām rēķināt, cik ir tādu, kas klīst mums līdzi. Mums sanāca, tā piemetot, ap 60 cilvēkiem. Tā ir visa mūsu auditorija, ko mēs apkalpojam. Mums ir desmit izrādes, ko nospēlējam, sanāk ap 50–60 cilvēkiem un skatītāju skaits ar to arī beidzas. Un iemānīt citiem – tādā pozitīvā nozīmē – ir ļoti, ļoti grūti. Mums gan ir bijusi pieredze ar šiem «citiem». Es neatceros, no kurienes tās meitenes bija, bet sanāca tā, ka viņas noskatījās «Sāru Keinu», «Kāpēc es mīlu krievus?» un «Viss par mīlestību». Sanāca diezgan dažādas izrādes – viena tīra stand-up komēdija, otra – grūts fiziskais teātris, kuru grūti skatīties, ja nav humora izjūtas, jo tas ir ļoti melns; savukārt trešā ir tāda, kur iesaista skatītājus un ļauj viņiem savā starpā karot. Lūk, šīm meitenēm bija liels pārsteigums, cik dažāds var būt teātris. Tas bija pozitīvs pārsteigums mums, ka mēs varam cilvēka domāšanu izsist no ierastajām sliedēm un ļaut paskatīties uz pasauli savādāk. Tas ir galvenais arī pašiem – nesastingt, jo pasaulīte jau griežas. No klejošanas man patīk, ka es visu laiku esmu spiests mācīties izdzīvot.