Vārds «banka» nosaukumā gan varētu liecināt par pretējo!
Nu, jā, tā varētu padomāt! Taču visos šovos tiešām krītas balsotāju skaits, ko nevar teikt par reitingiem.
«Latviešu Radio», kas nu jau pārvērties par «Super FM», atjaunoja «Mikrofona aptauju». Vai nav tā, ka «Muzikālā banka» drīzāk aizpilda šā vecā zīmola nišu?
Es domāju, ka mēs tiešām esam galvenā dziesmu aptauja. Turklāt desmit gadi – tas jau ir arī ilgi. Ir jau izveidojies prestižs, savs zīmols. Cenšamies arī būt maksimāli objektīvi. Turklāt iespējams, ka «Mikrofona aptauja» vairs neturpināsies. Neiejaucos šajās lietās, bet, cik noprotu, tad tur ar Latvijas Radio nebija sakārtotas visas juridiskās lietas saistībā ar veco zīmolu («Super FM» programmu direktors Patriks Grīva telefonsarunā apstiprināja, ka «Mikrofona aptauja» šobrīd ir iepauzēta, taču tās turpmāko likteni pagaidām nekomentēja – red. piez.).
Neņemot vērā dažādos mainīgos TV šovus un festivālus, pašmāju populārās mūzikas dzīvē laikam ir trīs nozīmīgākie ar vērtēšanu saistītie notikumi: tautas un vēl dažu profesionāļu aptauja «Muzikālā banka», kas saistīta ar radio, nu jau līdz loģiskai jauno talantu šovu dalībnieku sacensībai nonākusī «Eirodziesma», kas primāri saistīta ar televīziju, un nosacīts daudzu profesionāļu vērtējums Latvijas Mūzikas Ierakstu gada balva, kas ir tieši industrijas pasākums.
Nu, Gada balva tiešām ir ļoti nosacīts apzinīgais profesionāļu vērtējums. Pēdējos četros gados «Muzikālās bankas» dziesmu vērtēšanā iesaistīti tiešām profesionāļi. Šogad tie ir deviņi cilvēki, kuri tiešām ir muzikālas autoritātes ar atšķirīgu viedokli. Komponisti vērtē pašu kompozīciju, dziedātāji dziedājumu... Viņiem ir arī jāpamato savs vērtējums, nevis vienkārši jāsavelk ķeksīši pat tad, ja vērtējamā dziesma nav pat īsti dzirdēta.