Pētījums: Mūzikas festivālus šovasar plāno apmeklēt 28% iedzīvotāju

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LaiPa

Pēc Latvijas Izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) sociālā pētījuma «Mūzikas patēriņa indekss» datiem vairums Latvijas iedzīvotāju plāno doties uz tādiem tradīcijām bagātiem festivāliem kā «Positivus», «Summer Sound» un Bauskas Kantrimūzikas festivāls.

Aptaujājot ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem, noskaidrojās, ka šogad 6% respondentu plāno doties uz «Positivus», 5% uz «Summer Sound», 5% uz Bauskas Kantrimūzikas festivālu, 4% uz «Laba Daba», 3% uz Laima Rendez Vous Jūrmala, bet vēl 3% uz Rīgas Ritmiem. 9% respondentu plāno apmeklēt citus festivālus vai koncertus – piemēram, Dziesmu un deju svētkus, «Bauska TASTE» vai Prāta Vētras koncertu.

Lielākā daļa (71%) iedzīvotāju norādījuši, ka šovasar neplāno apmeklēt festivālus/mūzikas pasākumus. 1% iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi uz šo jautājumu.

Foto: LaiPa

«Arī šogad gandrīz trešdaļa Latvijas iedzīvotāju plāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu. Iemesls tam, ka 71% neplāno apmeklēt mūzikas pasākumus, vadoties pēc pētījumā gūtajiem datiem, varētu būt piedāvātā repertuāra neatbilstība iedzīvotāju muzikālajai gaumei. Proti, 59% respondentu norādījuši, ka, izvēloties mūzikas pasākumu vai festivālu, lēmuma pieņemšanā lielu lomu spēlē piedāvātais repertuārs. Tāpat arī savu lomu spēlē iedzīvotāju gatavība maksāt par mūzikas pasākumiem – 39% respondentu mūzikas pasākumu izvēlē kā izšķirošu norādījuši biļetes cenu. 31 līdz 50 eiro, kas ir standarta koncerta cena, gatavi maksāt tikai ceturtdaļa iedzīvotāju,» komentē biedrības LaIPA izpilddirektore Liena Grīna.

Par «LaIPA Mūzikas patēriņa indeksu»

Pētījumu «LaIPA Mūzikas patēriņa indekss» ik ceturksni veido Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība, sadarbībā ar pētījumu kompāniju «Kantar TNS» aptaujājot ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Tajā tiek pētīts Latvijas iedzīvotāju mūzikas patēriņš, iedzīvotāju attieksme pret mūzikas izmantošanas tiesiskajiem aspektiem un mūzikas ietekme uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Pētījuma jautājumi ir sadalīti divās daļās – regulārie jautājumi, kas attiecas uz iedzīvotāju mūzikas patēriņu un viedokli par mūzikas radītāju tiesību ievērošanu, un mainīgā jautājumu daļa, kuras mērķis ir noskaidrot sabiedrības attieksmi pret aktuālajiem notikumiem mūzikas nozarē.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu