Šodienas redaktors:
Krista Garanča
Iesūti ziņu!

Sveicot regates dalībniekus, Rīgas mērs atklāj "Cutty Sark Tall Ships Races 2003" Rīgas posmu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

cot regates "Cutty Sark Tall Ships Races 2003" dalībniekus, Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs oficiāli atklāja regates Rīgas posmu. Bojārs solīja regates dalībniekiem, ka šajās trīs dienās, kuras viņi pavadīs Latvijas galvaspilsētā, Rīga kļūs par viņu mājām.

Bojārs sacīja, ka regate - tā ir iespēja sadraudzēties un nodibināt ilgstošas un daraudzīgas attiecības starp dažādu tautu burātājiem. Rīgas mērs pasākuma atklāšanā atzīmēja, ka no 10.augusta līdz 13.augustam Rīgā viesosies gandrīz 3 000 dažādu valstu burātāju. Bojārs novēlēja viņiem "pilnās burās pāri Rīgai". Aģentūra LETA novēroja, ka patlaban aplūkot buriniekus atnākuši vairāki tūkstoši cilvēku. Vislielāko interesi apmeklētāji izrāda par lielajiem kuģiem - uz tiem ir ļoti daudz interesentu. Kā ziņots, no šodienas līdz 13.augustam Rīgā notiks starptautiskās burāšanas regates "Cutty Sark Tall Ships Races 2003" trešais posms. Regati organizē un vada Starptautiskā burāšanas mācību organizācija "Sail Training International" (STI), kas attīsta un veicina jaunu cilvēku burāšanas mācības visā pasaulē. Pirmoreiz regate notika 1956.gadā. Regate ik gadus pulcē 80-100 mācību kuģu lielu floti no gandrīz 30 valstīm. Regatē piedalās burinieki, kuru ūdenslīnijas garums ir ne mazāks par 9,14m. To vidū ir gan majestātiskās barkas, gan graciozie šoneri, brigas un barkantīnas. Unikāla "Cutty Sark Tall Ships Races" regašu īpatnība ir tās dalībnieku vecuma cenzs - vismaz pusei no apkalpes jābūt vecumā no 15 līdz 25 gadiem. Regates laikā Rīgā viesojas ap 90 dažādu burinieku un jahtu. Tik daudz šo skaisto, senlaicīgo kuģu Latvijas galvaspilsēta vienkopus nekad nav redzējusi kopš laikiem, kad burinieki bija vienīgais satiksmes līdzeklis pāri jūrai, aģentūrai LETA iepriekš sacīja Rīgas biroja vadītāja Iveta Grigule. Lai gan pilnīgai publikas apskatei būs atvērti tikai lielākie burinieki, izpētes cienīgu objektu skaits būšot ļoti liels. Pats lielākais regates dalībnieks ir buru kuģis "Mir" no Sanktpēterburgas (Krievija). "Mir" ir pilnas takelāžas kuģis, kas būvēts 1987.gadā. Kuģa garums ir 108,9 metri, tonnāža - 2257 tonnas. Parasti kuģa komandu veido 200 jūrnieku, bet reisā uz Rīgu kuģa apkalpes locekļu skaits sasniedz 247 cilvēkus. Trīsmastu tērauda barkas "Alexander von Humboldt" (Vācija) raksturīgākā iezīme ir tā spilgti zaļās buras. Sākotnēji burinieks tika izgatavots kā peldošā bāka ar nosaukumu "Sonderburg", un tā būvei izmantots kāda agrāk būvēta burinieka korpuss. Barka jeb trīsmastu burinieks "Lord Nelson" arī ir viens no lielākajiem kuģiem, kas piedalās regatē "Cutty Sark". Tas pārstāv Sauthemptonu (Lielbritānija). Kuģis ir unikāls tādēļ, ka īpaši piemērots, lai ar burāšanu varētu nodarboties arī invalīdi. Kopš 1986.gada ar "Lord Nelson" jūrā devušies vairāk nekā 16 tūkstoši cilvēku, tajā skaitā vairāk nekā 7000 invalīdu no kuriem 2913 devās jūrā, atrazdamies invalīdu ratiņos. Šim kuģim ir virkne speciālu aprīkojumu, kas radīti, lai atvieglotu kuģošanu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, piemēram, vibrējoši paliktņi kojās, kas brīdina cilvēkus ar dzirdes traucējumiem ārkārtas situācijās, vadotnes uz klājiem, kas palīdz akliem un cilvēkiem ar redzes traucējumiem saglabāt orientāciju un palikt klāja vidū, kompass ar balss sintezatoru un digitālu rādījumu ekrānu, kas ļauj akliem cilvēkiem vadīt kuģi. Uz "Lord Nelson" izvietotas zīmes neredzīgo rakstā, kā arī speciālas stiprināšanas vietas visā kuģī, kas ļauj nostiprināt invalīdu ratiņus vētras laikā. Meksikas armijas flotes mācību burinieks "Cuauhtémoc" ir iespaidīgs kuģis. Tā lielākā vērtība ir tā vienmēr jautrā, atraktīvā komanda, kas jau tradicionāli ir kļuvusi par "Cutty Sark" un citu regašu un sacensību dalībnieku un publikas mīluli. Kuģis "Cuauhtémoc" ir piedalījies visās svarīgākajās pasaules regatēs, kurās tas ir ieguvis dažādus nozīmīgus apbalvojumus. Divmastu briga "Prince Williams" bāzējas Portsmutas ostā Lielbritānijā. Tās garums ir 59,34 m, un tā ir pavisam "jauna" - būvēta 2001.gadā. Arī kuģa komandas locekļi ir vieni no pašiem gados jaunākajiem "Cutty Sark" dalībniekiem. Sacensību laikā "Prince Williams" būs viens no buru kuģiem, kura apkalpi pilnībā veido jūrnieki, kas jaunāki par 25 gadiem, turklāt šis kuģis ir arī viens no diviem vadošās burāšanas apmācības organizācijas "Sail Training International" mācību kuģiem. Kliperis "Stad Amsterdam" ir vienīgais burinieks kliperis visā Eiropā. Jau sākotnēji tas tika projektēts kā okeāna tālbraucējs kuģis. Kuģis būvēts, atskatoties jūrniecības vēsturē, kā cieņas apliecinājums 19.gadsimta piecdesmito - sešdesmito gadu ātrgaitas kliperiem.

Nepalaid garām!

Uz augšu