"Dona Karlosa“ iestudējums 2016. gadā ir ieguvis trīs skatuves mākslas "Zelta krusts“ kategorijās par labāko režiju, labāko scenogrāfiju un labākajai operas solistei.
4. oktobrī viesizrādes turpinās Ģiedrjus Kupreviča balets "Čurļonis" ar Roberta Bondaras horeogrāfiju. Šis iestudējums ir mēģinājums pietuvoties izcilā lietuviešu komponista, gleznotāja un kultūras darbinieka Mikalojus Konstantīna Čurļoņa (1875–1911) personības cilvēciskajam aspektam. "Par ko viņš domāja? Ko juta? Kas bija viņa iedvesma, sapņi un cerības? Mērķi, bailes, un – no kā viņš centās izvairīties? Visbeidzot – kādēļ viņam neizdevās uzveikt
umsu, kas brieda kā mākoņi virs viņa galvas?“ jautā baleta horeogrāfs Roberts Bondara. "Atbildes esmu centies rast, sekojot viņa atstātajām "pēdām“ memuāros, personīgajā sarakstē, nodzeltējušās fotogrāfijās un ar viņa roku zīmētajās skicēs.“
Baleta mūzikas autoram Ģiedrjum Kuprevičam meistara daiļrade nekad nav šķitusi tumša vai bezcerīga. "Jā, tajā ir krietna deva traģisma, brīdinājumu un drūmu pareģojumu, taču tik un tā lielākā daļa viņa darbu pielūdz gaismas, labsirdības un mīlestības dēmonus“.
5. oktobrī viesizrādes noslēgsies ar itāļu horeogrāfa Mauro Bigonceti radīto baletu "Piafa". Šajā izrādē ierakstā skan Edītes Piafas, Gabriela Forē, Morisa Ravela, Fransisa Pulenka, Darjī Mijo mūzika.
Dziesma Non, je ne regrette rien iekaroja pasauli acumirklī, un "Nē, es neko nenožēloju“ bija tās interpretes – leģendārās Edītes Piafas – dzīves moto. Mazā, trauslā sieviete bija apveltīta ar spēcīgu balsi, kas stāstīja par mīlestību, zaudējumiem, kaisli un dzīvi Parīzē. Ārkārtīgi emocionāla dziedātāja, šansona žanra nepārspēta leģenda – nereti dēvēta par "Parīzes zvirbulēnu“. Dārgums, ar kuru lepojas visa Francija.