Ikdienas koncertprogrammā cenšamies radīt alternatīvu telpas pieredzi, savienojot ar prasīgu muzikālo materiālu. Viens no šādiem projektiem, kas regulāri atgriežas mūsu kopējā programmā, ir “Plūstošā istaba” (Liquid room). Šajā iestudējumā sēdvietas tiek izņemtas no koncertzāles un pie sienām tiek uzstādītas četras skatuves. Skatītājiem ir iespēja brīvi izvēlēties jebkādu klausīšanās stāvokli – staigāt apkārt, mierīgi stāvēt, sēdēt uz zemes vai izmantot vienu no 100 saliekamajiem kartona krēsliem, ko nodrošinām. Šeit ir arī ņemta vērā “atvērto durvju” sistēma, kurā publika var pārvietoties starp zāli un bāru sev tīkamā laikā. Viss iestudējums veido nepārtrauktu mūzikas, gaismas un kustības plūsmu, tādā veidā nodrošinot klausītājam 3 stundu nepārtrauktu muzikālu piedzīvojumu. Šajā kontekstā mēs vienmēr strādājam pie muzikāliem kontrastiem, ar mūziku, kas strādā (dažreiz izmantojot arī dzeju), mūziku, kas ir ķermeniska (kā reāls fizisks pārbaudījums vai instrumenta spēles neparasts paņēmiens). Šis vienmēr mainīgais formāts, kas sevī ietver gan vienlaicīgu uzstāšanos uz 4 skatuvēm, gan jau esošu skaņdarbu transformēšanu, radot vietu improvizācijai, u.c. elementi arī ir tas, kas veido Ictus Ensemble īpašo tēlu.
Kādi ir Ictus nākotnes plāni pēc Liepājas Mākslas foruma?
Toms Povelss: Šajā rudenī ir ieplānotas trīs pirmizrādes. Pirmās divas ir mazāka apjoma un balstītas mūzikas un kustības improvizācijā.
Izrāde bērniem Le Grand Ballet (mūzikas autori Eve Reitere, Marins Maraiss un Frederiks Verries) ir kā dejošanas nodarbība bez vārdiem. Te rādām klausītājiem, ka mūzika ir nevis pretēja kustībai, bet it kā maģiski izaug no dejas. Respektīvi, tiek radīta deja, kas rada mūziku.