Šodienas redaktors:
Krista Garanča
Iesūti ziņu!

Režisors Aigars Grauba par to, kāpēc “Namejam” Latvijā neizdevās pārspļaut “KEF” (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Mārtiņš Otto/TVNET

Pašmāju filmu biļešu tirdzniecības ieņēmumi pērn bijuši vairāk nekā 2,5 miljoni eiro, liecina Nacionālā kino centra (NKC) apkopotie statistikas dati. Lielākais "kases grāvējs" pērn bijusi Oskara Rupenheita filma "Kriminālās ekselences fonds", par kuras skatīšanos kinoteātros 81 899 cilvēki samaksājuši kopumā 461 564 eiro. Otrajā vietā ar biļešu ieņēmumiem 432 700 eiro apmērā ierindojas Annas Vidulejas filma "Homo novus", kuru uz kino ekrāniem vērojuši 91 109 skatītāji. Savukārt trešā ienesīgākā latviešu filma pērn bijusi Aigara Graubas "Nameja gredzens", kas biļešu ieņēmumos no 83 140 skatītājiem guvusi 423 323 eiro. Sarunā ar TVNET režisors skaidroja, kāpēc lielbudžeta grāvējs pērn tomēr nebija visienesīgākais Latvijā.

“Skatītāju izvēles ir nenosakāmas. Protams, kaut kādas zināmas prognozes var veikt, kaut ko paredzēt, bet to galīgo izvēli izdara skatītājs pats. Pastāv uzskats: ja lieto zināmas formulas, tad gan mūzikā, gan kino panākumi ir garantēti, taču tas tā ne vienmēr notiek. Bet, ja uz šo visu skatās no citas puses, tad “Namejam” gāja ļoti labi, jo mēs jau nerunājam par atšķirību desmitos tūkstošu, bet gan pāris. [..] Man arī pašam "Kriminālās ekselences fonds" patika. Tas ir patiešām lielisks darbs un pelnīti nonācis tajā virsotnē. Zelta medaļa vienmēr ir labāka, taču “Namejs” ir izplatīts arī pasaulē – var noskatīties, piemēram, Vācijā, Šveicē, Japānā, Brazīlijā. Ja mēs saliekam visu kopumā, tad tas skaitlis jau būtu cits,” tā Grauba.

Kā jau ziņots, NKC apkopotie dati liecina, ka "Kriminālās ekselences fonds" pašmāju kino pērn bijis pat ienesīgāks nekā režisora Braiena Singera "Bohēmista rapsodija", kuras ienākumi Latvijā kopumā bija 445 481 eiro.

Režisores Ināras Kolmanes spēlfilma "Bille" guvusi 238 776 eiro biļešu ieņēmumus, bet Madaras Dišleres "Paradīze 89" - 224 091 eiro. Režisora Māra Martinsona gada nogalē klajā laisto filmu "Jaungada taksometrs" mēneša laikā kinoteātros noskatījās 39 842 cilvēki, kā rezultātā gūti ienākumi 195 341 eiro apmērā. Savukārt novembra otrajā pusē klajā laisto Dāvja Sīmaņa spēlfilmu "Tēvs nakts" noskatījušies 38 920 cilvēki, kuri par biļetēm kopumā samaksājuši nedaudz vairāk nekā 160 000 eiro. Tāpat vairāk nekā 100 000 eiro no biļešu tirdzniecības pērn iekasējusi Andreja Ēķa "Blēži" - 29 660 skatītāji par tās noskatīšanos samaksājuši 130 590 eiro.

Brāļu Raita, Laura un Mārča Ābeļu veidoto dokumentālo filmu "Baltu ciltis" aizvadītajā gadā noskatījušies 16 109 skatītāji, tādējādi biļešu tirdzniecībā iekasēti aptuveni 66 000 eiro, bet Rozes Stiebras animācijas filmu "Saule brauca debesīs" laika posmā no 15.novembra līdz gada beigām kinoteātros noskatījās 11 381 skatītājs, radot ienākumus 32 920 eiro apmērā. Ivara Selecka dokumentālā filma "Turpinājums" no 11 453 kino apmeklētājiem iekasējusi 32 240 eiro.

Ginta Grūbes dokumentālo filmu "Lustrum", kas pirmizrādi piedzīvoja 23.augustā, līdz decembra beigām noskatījās 3651 skatītājs, un tās biļešu ienākumi bija 12 860 eiro. Savukārt Kristīnes Želves dokumentālo filmu "Mērijas ceļojums" septiņu mēnešu laikā apmeklēja 5616 skatītāji, par biļetēm samaksājot 12 634 eiro.

Ievas Ozoliņas dokumentālo filmu "Dotais lielums: mana māte", kas pirmizrādi piedzīvoja jau 2017.gada novembrī, visa pagājušā gada garumā kinoteātros skatījušies 2656, nesot ienākumus 9916 eiro apmērā, savukārt Dzintras Gekas-Vaskas dokumentālā filma "Kurts Fridrihsons", kas pirmizrādīta pagājušā gada oktobrī, kinozālēs pulcēja 2039 skatītājus un par biļetēm iekasēja 5657 eiro.

Uz augšu