Aizvien aktīvākiem kļūstot globalizācijas procesiem, dažādas tautas pasaulē uz to reaģē divējādi – vēloties nolīdzināties ar visiem vai, tieši pretēji, aizvien vairāk uzsverot savas unikālās kultūras, vēstures tradīcijas.
Gandrīz katrā pasaules pilsētā (un bieži vien sevišķi mazpilsētās) varam redzēt etnogrāfiskas mājas un lokālos vēstures muzejus, kuru ekspozīcijās klasiski var apskatīt arī tautastērpus un sadzīves priekšmetus, kas nereti rotāti rakstiem.
Tāpat raksti un ornamenti, sevišķi Latvijā, ir kļuvuši par nācijas/tautas atpazīstamības zīmi suvenīru veidolā. Tikpat strauji attīstās arī mode rakstus un simbolus ietetovēt un nēsāt līdzi aksesuāros. Taču, lai gan šķietami varam nepiešķirt zīmēm un simboliem nozīmi vai piešķirt tikai sev vēlamo, katra zīme un simbols pati par sevi nes konkrētu enerģiju – zīmes un simboli, kas, cita starpā, ir līdzīgi un līdzīgu nozīmi nesoši visā pasaulē, ir konkrēta enerģētiskā koda grafiskais attēls, kas var darboties arī pēc saviem noteikumiem.
Šajā raidījumā tikāmies ar Brigitu Ektermani – mākslinieci, zīmju un simbolu pētnieci un pierakstītāju. Brigita atklāj, ka zīmes pie viņas atnākušas līdz ar dziedniecības apgūšanu, kad māksliniece sākusi tās izmantot sevis pašas sakārtošanai.
Sākumā zīmes taisīju pati priekš sevis, lai sakārtotu savu enerģiju, labāk saprastu lielo dzīves ritu. Tās liek uzņemties atbildību par savu dzīvi, un, tiklīdz tu to nedari, tu esi vīlies, nelaimīgs un nevari pagūt to, ko gribi dzīvē pagūt izdarīt.