Trešdien, 22. aprīlī, tiešsaistes ceremonijā tika noskaidroti Latvijas ietekmīgākie influenceri.
Noskaidroti Latvijas ietekmīgākie influenceri; soctīklu zvaigznes apsteidz slavenības
Influenceri tika paziņoti deviņās jomās un trijās kategorijās (mikro, medium un makro). Latvijas labākie influenceri tika meklēti tādās jomās kā dizains, dzīvesstils, ēdiens, foto un video, izklaide, jaunatne, mode, skaistums un sports.
Šogad par Latvijas ietekmīgāko influenceri (sekotāji virs 25 000) atzīts jauniešu elks, jūtūberis Niklāvs Mičulis (@niklavs), otrajā vietā - jūtūberis Rojs Rodžers (@boitoiroi), bet trešais – bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis).
Pat ietekmīgāko kategorijā "medium" (sekotāju skaits 10 000 - 25 000) pirmajā vietā ierindojās "body positive" kustības Latvijā vēstnese Indra Salceviča (@indrasalcevica), otrajā vietā Dailes teātra aktrise Lelde Dreimane (@leldedreimane), savukārt trešajā - jūtūbere Beāte Bērziņa (@betabeidz).
Kategorijā "mikro" (sekotāju skaits 1000 - 10 000) pat trīs ietekmīgākajiem atzīti blogeris Viktors Blūms (@viktorsblums), jūtūbere Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga) un pasākumu vadītājs Aivis Ceriņš (@aiviscerins).
Indeksā noskaidroti arī deviņu jomu - dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto&video, sports, jaunatne - līderi kategorijās "mikro" (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), "medium" (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un "makro" (no 25 000 sekotājiem).
Jomas "Dzīvesstils" "makro" kategorijā uzvarējis Renārs Zeltiņš (@renarszeltins), "medium" kategorijā par līderi kļuvusi stiliste, blogere Indra Salceviča (@indrasalcevica) un "mikro" kategorijā - "Youtube" satura veidotāja Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga).
Jomā "Ēdiens" par "makro" kategorijas līderi atzīta blogere, recepšu grāmatas "Našķoties" autore Zane Grēviņa (@naskoties_zane), par "medium" kategorijas līderi atzīts blogeris Kaspars Virsnītis (@myfoodbloger), bet "mikro" kategorijas uzvarētāja ir bloga "foodprep.lv" autore, uztura pazinēja Klinta Stasjule (@foodpreplv).
Jomā "Skaistums" "makro" kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju sociālo tīklu influenceriem. Tikmēr par "medium" kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta blogere, stiliste un grima māksliniece Laura Valuta (@laura_valuta), bet "mikro" kategorijā uzvarējusi grima māksliniece Jevgeņija Maršalova (@marsalovaa).
Arī jomas "Dizains" "makro" kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju influenceriem, savukārt par jomas "medium" kategorijas līderi noteikta gleznotāja Kristīne Luīze Avotiņa (@kristineluizeavotina), bet par "mikro" - interjera dizainere Alīda Gulbe (@alidagulbe).
Jomā "Mode" "makro" kategorijā par uzvarētāju atzīta apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone (@didrihsoonee), "medium" kategorijas uzvarētāja ir stiliste Žanna Dubska (@zannadubska), bet par "mikro" kategorijas līderi noteikta apģērbu dizainere Dace Krieviņa-Bahmane (@dacebahmane).
Jomā "Izklaide" par "makro" kategorijas uzvarētāju atzīta pasākumu vadītāja un televīzijas raidījumu vadīāja Lelde Ceriņa (@leldecerina), "medium" kategorijas līdere ir jaunā dziedātāja Patrīcija Ksenija Cuprijanoviča (@patrishamusic), bet "mikro" kategorijā par līderi noteikta talantīgā aktrise Anta Aizupe (@anteeena).
Jomā "Foto&video" "makro" kategorijas uzvarētāja ir televīzijas raidījumu vadītāja un fotogrāfe Kristīne Garklāva (@kristine.garklava), par "medium" kategorijas līderi noteikts fotogrāfs Alvis Rozenbergs (@alchsh), bet "mikro" kategorijas laureāts ir fotogrāfs Viktors Blūms (@viktorsblums).
Jomā "Sports" "makro" kategorijas uzvarētājs ir bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), "medium" kategorijas laureāte ir akrobāte Luīze Šlihta (@luizeslihta), bet "mikro" kategorijā uzvaras laurus plūcis skeletonists Martins Dukurs (@martins_dukurs).
Jomā "Jaunatne" par uzvarētāju "makro" kategorijā atzīts blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs), "medium" kategorijā - blogere Beāte Bērziņa (@betabeidz), bet "mikro" kategorijā - blogeris, podkāsta "Pārāk svaigs" autors Edgars Freščenko (@edgarfrsh).
Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes - starptautiska "Golin Global" metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei "Accelerators of Relevance", influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais "Instagram" analītikas uzņēmums "HypeAuditor", kā arī neatkarīgo ekspertu vērtējums.
Influenceru sniegumu vērtēja šefpavārs Elmārs Tannis, pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, sporta raidījumu vadītājs Rūdolfs Kugrēns, televīzijas raidījumu vadītājs, režisors, producents Rolands Laķis, žurnāla "Latvijas Arhitektūra" redaktore un arhitekte Anita Grase, žurnāla "Privātā Dzīve" galvenā redaktore Inese Mizovska, žurnāla "I’mperfect" redaktore Laura Lauziniece, žurnāla "Pastaiga" modes žurnāliste Anita Sedliņa un imidža skolas-studijas "Unastyle" dibinātāja Una Bernatoviča. Sadarbībā ar pētījumu centru "Norstat" noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā.
Indeksā tika analizēti influenceru personīgie konti "Instagram" platformā, analīze veikta 2019. gada decembrī.