Plašu ažiotāžu izraisījis Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) lēmums izvēlēties skandalozo influenceri Maiju Armaņevu par kampaņas “Uzticies pārbaudot!” vēstnesi.
SPKC saņēmis kritiku par ietekmeles un Covid-19 apšaubītājas Maijas Armaņevas izraudzīšanu par kampaņas vēstnesi (5)
Kampaņas “Uzticies pārbaudot!” ietvaros SPKC sadarbībā ar Veselības inspekciju (VI) ir izstrādājis drošas skaistumkopšanas un tetovēšanas “likumus” – vienkāršus padomus, lai izglītotu skaistumkopšanas pakalpojumu saņēmējus un sniedzējus par dažādiem infekcijas slimību riskiem tādu pakalpojumu saņemšanas laikā, kas ir saistīti ar ādas pārduršanu un paaugstinātu inficēšanas risku.
Viena no vēstnesēm ir influencere Maija Armaņeva, kuras vārds publiskajā telpā izskanējis saistībā ar vairākiem skandāliem. Vairāki pašmāju influenceri apsūdz Armaņevu sekotāju pirkšanā, kā arī sava influencēšanas biznesa mākslīgā “uzpūšanā”. Tāpat Armaņeva publiski saķērusies ar populāro zīmolu “Madara”, kuru influencere apsūdzējusi savas idejas zādzībā.
Vairāki cilvēki sociālajos tīklos vērsuši uzmanību uz to, ka Armaņeva iepriekš paudusi nostāju par Covid-19 kā viltus ziņām.
Piemēram, 18. februārī Armaņeva dalījās ar viltus ziņu lapu, pievienojot komentāru: "Izrādās es ne velti neticēju koronavīrusam, jo aiz šādiem keisiem visbiežāk stāv vai nu politika vai finanses."
Savukārt 5. maijā viņa rakstīja: "Paliec iekšā un strādā ārā = vai redzi tam jēgu? Uzminiet, ko? Visas šīs pēdējās nedēļas neredzu! Lūdzu, atveriet acis un neticiet nonsensam, ko izplata politiķi un mediji. Pārstājiet šo pārmērīgo reakciju ziņās."
27. jūlijā Armaņeva publiskoja video vietnē "TikTok", kurā parāda, ka atsakās vilkt sejas aizsargmasku.
Soctīklos sākusies aktīva diskusija, kurā cilvēki aicina SPKC atsaukt Armaņevas kā kampaņas vēstnieces statusu. Viņu vidū ir sabiedrisko attiecību eksperts un influenceru biznesa pārzinātājs Deniss Ševeļovs, kā arī "Re:Baltica" redaktore Sanita Jemberga. "Viņa [Armaņeva] melo par Covid-19. Ar to būtu jāpietiek, lai jūsu iestādei, vienalga, kādā kampaņā, netiktu laista pat tuvumā," pie SPKC vēršas Jemberga.
Labdien, @SPKCentrs! Vēlos redzēt jūsu skaidrojumu, kādēļ kampaņai "Uzticies pārbaudot" kā vēstnese izvēlēta Maija Armaņeva, ņemot vērā viņas publiski pausto nostāju par Covid-19 kā viltus ziņām: Pirmais ieraksts publicēts 18. februārī, šobrīd dzēsts. pic.twitter.com/Xz27PI5GAf
— Šmarmelādīte Lea Briede (@latviangrey) August 28, 2020
Savukārt uztura speciāliste Ksenija Andrijanova dalījusies ar ierakstu, kurā vēršas pie uzņēmumiem un valsts iestādēm, kas savu kampaņu komunikācijā izmanto influencerus.
Ar šo ierakstu es vēlētos vērsties pie uzņēmumiem un valsts iestādēm, kas savu kampaņu komunikācijā izmanto...
Posted by Ksenija Andrijanova on Monday, August 31, 2020
Diskusijā iesaistījies arī pats kampaņas rīkotājs - SPKC -, 28. augustā publiskojot atbildi: "Maija Armaņeva ir izvēlēta kā kampaņas “Uzticies pārbaudot!” vēstnese, jo viņa regulāri izmanto skaistumkopšanas, tai skaitā invazīvās skaistumkopšanas, pakalpojumus un rūpīgi seko līdzi drošības un higiēnas prasību izpildei, saņemot tos. Maija motivē savus sekotājus, citus "Latvijas Blogeru un Influenceru asociācijas" biedrus un sabiedrību kopumā rīkoties atbildīgi, sekot līdzi pakalpojumu sniegšanas kvalitātei un atbilstībai prasībām. Vairāki Maijas sekotāji uzdod viņai kā ekspertei jautājumus saistībā ar skaistumkopšanas pakalpojumu drošību, un dalība kampaņā Uzticies pārbaudot! apliecina Maijas apņemšanos saņemt drošus un kvalitatīvus skaistumkopšanas pakalpojumus un veicināt šādu drošu izvēli citos."
Pati Armaņeva publiski nav komentējusi radušos situāciju.