Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Māsas “Latvian sisters” no hobija līdz darbam interneta šovā “Sisters show”

Foto: instagram/latvian_sisters

Ikdienā viņas sevi dēvē par parastām meičām. Elīna un Lidija ir studentes, kas zināšanas gūst augstskolā RISEBA. Meitenes pirms diviem gadiem sākušas mācības programmā “Audiovizuālā mediju māksla”. Tajā laikā programma izvēlēta bez liekām ilūzijām un domām par nākotni, prioritāte bija iegūt augstāko izglītību. Šobrīd Lidija un Elīna sabiedrībā pazīstamas kā “Latvian sisters”. Meitenes spējušas sapulcināt lielu sekotāju skaitu, pateicoties aktivitātei “Tik Tok” un “YouTube” šovam “Sisters show”. 

Tiekoties uz sarunu, meitenes atzīst, ka visu dienu izbrīvējušas, lai strādātu. Šobrīd viņu darbs un galvenais ienākumu avots ir sociālie tīkli, kas ir “YouTube” un “Tik Tok”. Sākot augstskolas gaitas, nebija lolotas ilūzijas par gozēšanos teju visas pasaules viedierīču ekrānos. Pirmā kursa noslēgumā, pēc pēdējā eksāmena māsas izlēma, ka vēlas sākt filmēt kaut ko atmiņā paliekošu, kvalitatīvu, izmantojot savu gūto pieredzi un zināšanas. 

Lai arī šobrīd viņas ir vienas no slavenākajām Latvijas “tiktokerēm”, jo viņu sekotāju skaits ir salīdzināms ar visas Latvijas iedzīvotāju daudzumu, lielākās pūles tiek ieguldītas video filmēšanā “YouTube”. Šo platformu meitenes izlēma izmantot, lai izaicinātu sevi.

“Tur ir jāiegulda lielāks un nopietnāks darbs. Tā ir scenāriju rakstīšana, domāšana par noformējumu, komandu, filmēšanu, montēšanu utt. “Tik Tok” ir ikdienas izklaide. Īso video rullīšu filmēšanai nav vajadzīga liela piepūle,” atklāj Lidija un Elīna.

Māsu galvenais mērķis ir darboties “YouTube” platformā un gūt panākumus tieši šajā virzienā. Oktobra sākumā viņu kanālā tika publicēta jaunā, otrā sezona “Sisters show”. Tā ir citādāka nekā pirmā, taču vadmotīvs paliek nemainīgs – liec izkāpt no komforta zonas, pārsteidz un izaicini. 

Māsas ir mainījušas arī šova valodu. Pirmā sezona bija krievu valodā, visa saziņa notika krieviski. Kāpēc tā? Uz šo jautājumu meitenēm ir grūti atbildēt, jo par valodu iepriekš neesot domājušas. Pirmkārt, tas ir tāpēc, ka pašas ikdienā runā krieviski. Otrkārt, krievu valodā runājošo cilvēku īpatsvars pasaulē ir daudz lielāks nekā latviešu. 

“To, ka šovs būs latviešu valodā, izdomājām tikai nedēļu pirms filmēšanas. Iemesls ir pavisam vienkāršs, viesi, 24 cilvēki ir latvieši. Nav jēgas censties šovu pasniegt krievu valodā, ja raidījuma laikā dominēs arī latviešu valoda. Ar mums viņi runās krieviski, savā starpā latviešu valodā, tas radīs lielu haosu. Ņemot vērā šī brīža situāciju, mēs nevaram aizbraukt uz citām valstīm, piemēram, Krieviju, Igauniju, Ukrainu un piesaistīt krievvalodīgās personas, tāpēc veidojam šovu Latvijā, latviešu valodā,” atklāj māsas.

“YouTube” ir internacionāla platforma, tajā publicētajam materiālam var piekļūt gandrīz visa pasaule. Krievvalodīgie cilvēki ir ļoti plaši sastopami, tas varētu radīt lielāku popularitāti šovam “Sisters show”, jo, iespējams, būtu lielāks pieprasījums. 

Taču Lidija un Elīna atzīst, ka, mainot šova valodu, skatījumu skaits ir palielinājies, jo tiek uzrunāta tieši Latvijas auditorija, rādot viņiem pazīstamas, interesantas personības. “Ja šovā piedalītos viesis no Krievijas, tad būtu citādi, auditorija būtu cita. Mēs saņēmām ziņas no ārvalstu sekotājiem, ka viņiem nav interesanti skatīties uz Latvijas cilvēkiem, kas nav guvuši popularitāti viņu vidū. Pavisam vienkārši, mūsu ārvalstu sekotāji viņus nepazīst. Taču latviešiem bija ļoti interesanti sekot līdzi šova galvenajiem varoņiem, kas piedalījās pirmajā sezonā, piemēram, "Singapūras satīna" puišiem, Markum Rivam, Stasam Davidovam, Janai Brukai (Yana Bruk). Nav loģiski taisīt saturu priekš krievvalodīgajiem ar cilvēkiem no Latvijas,” atzīst māsas.

Raksta foto
Foto: publicitātes
Raksta foto
Foto: publicitātes
Raksta foto
Foto: publicitātes
Raksta foto
Foto: publicitātes
Raksta foto
Foto: publicitātes

“Otrā sezona ir citādāka, jo, uzklausot auditoriju, sapratām, ka nepieciešami uzlabojumi. Uzlikām mazliet cenzūru, jo varam iztikt bez liekajām emocijām, kas skatītājiem nepatīk. Mēs ļoti labi attiecamies pret kritiku, cenšamies ieklausīties sniegtajos komentāros un meklēt iespēju uzlabojumiem,” atzīst meitenes. 

Lidija un Elīna atklāj, ka viens no iemesliem mainīt šova formātu bijis arī pavisam nepatīkams. Tajā laikā, kad meitenes bija nofilmējušas pirmās sezonas visas epizodes un atradās montēšanas procesā, slavenā krievu raidījuma “Cipars vai ģerbonis” vadītāja Nastja Ivļejeva nāca klajā ar ziņu, ka drīz skatītāji varēs vērot viņas šovu “Agent Show”. Tā galvenais mērķis uzaicinātajiem dalībniekiem likt izkāpt no komforta zonas, darīt trakas, iespējams, mazliet pretīgas lietas. “Tad, kad redzējām šo video, mūsu montierim teicu, ka nu ir slikti.

Mums jāpaspēj savu video publicēt ātrāk, nekā to izdarīs Nastja Ivļejeva. Mēs nezinām, kā tas varēja notikt, taču sakritības bija grandiozas. Šova mērķis bija vienāds, uzdevumi līdzīgi, pat lokācijā bija manāmas kopīgas iezīmes, piemēram, angārs un grafiti uz sienas.

Tajā brīdī mums jau bija nofilmētas visas četras epizodes, mēs vairs nevarējām neko mainīt. Publicējām raidījumu ātrāk, taču cilvēki datumus neievēro, tāpēc saņēmām komentārus, ka esam nokopējušas šova ideju. Tāpēc otrā sezona ir pavisam citāda, jo nepatīk, ka salīdzina ar kādu un norāda uz to, kas ir līdzīgs,” atklāj Lidija.

Darbs “YouTube” platformā tiešām ir darbs, jo jāspēj izprast ne tikai nepieciešamos satura veidošanas knifus, bet arī lietotnes noteikumus. “Mūsu “Tik Tok” video rāda pa visu pasauli, bet ar “YouTube” ir grūtāk, jo tā ir lietotne ar savu pieredzi, saviem likumiem. “Tik Tok” ir svaiga un sekla lietotne, taču, lai “YouTube” kaut ko sasniegtu, jāiepazīst tā dziļāk,” skaidro māsas.

Lai uzlabotu sekotāju skaitu, “YouTube” lietotnē ir jāstrādā visu laiku. Izveidoto kontu nepieciešams ļoti bieži papildināt. “Mēs filmējam šovu un domājam, ko starp sezonām ielikt, lai konts nepazūd. Nepieciešama nepārtraukta aktivitāte, vienmēr vajag būt kustībā. Nevar atļauties atpūsties, piemēram, nofilmē vienu sezonu un tad gadu neko nedari. Aktivitātei jābūt visu laiku mērenai, lai konts un radītais saturs netiek paslēpts no skatītājiem. Jā, tā arī var būt, šāda situācija mums notika ar pirmo izveidoto kontu. Iemesls – pārlieku liela aktivitāte pie kāda no video,” atklāj meitenes.  

Šobrīd māsu mērķis ir plānot trešo sezonu. Pagaidām vēl nav zināms, vai tiks veiktas korekcijas šova uzbūvē. Katrs jaunais projekts ir kā izaicinājums, kurā meitenes cenšas pacelt latiņu augstāk, mēģina sasniegt labāku kvalitāti, uzaicināt vairāk cilvēkus, veidot lielāku komandu un maksāt labākas algas. Māsas atzīst, ka tiks strādāts pie kvalitātes, pie tā, kas paliek aiz kadra. 

Šobrīd viņu komandā ir septiņi operatori, deviņas kameras, vizāžisti, stilisti, video montieri utt. “Bieži vien televīzijā nav tik lielas un nopietnas komandas, lai nofilmētu kādu sižetu, kas šobrīd mums ir piesaistīta, veidojot saturu priekš “YouTube” kanāla,” apmierinātas teic meitenes.

Māsas smejoties bilst, ka pirmā sezona filmēta, izmantojot kredītu, bet otrā sezona nes ienākumus, atsverot visus izdevumus. Lielākais peļņas gūšanas avots ir reklāmas. 

“Protams, platformai “YouTube” arī ir savi knifi. Ja konts ir populārs, video skatījumi sasniedz noteiktu skaitu, tad kanāls kļūst monetizēts. Tas nozīmē, ka uz video liek reklāmu, kas sniedz ienākumus. Par katru skatījumu uzkrājas nauda, ko mēs iegūstam, taču skatījumu skaitam jābūt augstam, lai varētu sajust, ka ienāk peļņa. Tāpat jāpiemin, ka video, kas ir publicēti Amerikā, saņems uz pusi vairāk ienākumu par vienu skatījumu nekā mēs,” pieredzē dalās Elīna un Lidija. 

“Uz televīziju mēs nepretendējam, jo šobrīd visi no televīzijas pāriet uz internetu. Protams, gribas saņemt lielāku atalgojumu, lai varētu ieguldīt to nākamajā sezonā. Ir vēlme ar projektu arī kaut kur aizbraukt.

Gribētu uz Krieviju, jo tur pavisam cits dzīves spars. Tur cilvēki daudz cītīgāk strādā, viņi sevi nežēlo, mēs arī sevi nežēlojam. Varbūt tāpēc mūs ļoti piesaista šī valsts un Latvijā liekamies tik atšķirīgas. Mēs negulēsim, strādāsim, visu izdarīsim.

Pirmajā sezonā mūsu komanda bija mazāka, tāpēc ļoti daudz darījām pašas, piemēram, pirmajā minūtē mēs skaisti stāvam kadrā, jau nākamajā skrienam pēc slotas, lai ātri izmazgātu grīdu un ķertos klāt nākamajam izaicinājumam,” stāsta Lidija.

Meitenes uzskata, ka lielākā daļa Latvijas satura veidotāju, influenceru, ir ļoti slinki. “Viņi varētu sasniegt daudz vairāk, ja strādātu un vēlētos to darīt. Šiem cilvēkiem ir citas prioritātes – ballītes, iziešana sabiedrībā, būšana zvaigznei. Mēs nekur neejam, sēžam mājās, montējam, domājam, strādājam. Ir daudz cilvēku, kuri sāka darboties sociālajos tīklos gandrīz vienlaicīgi ar mums, bet viņi neko nedarīja. Mēs tikmēr filmējām piecus “Tik Tok” video dienā, kamēr viņi domāja, kādā vārdā sauks savus sekotājus. Sākumā ir kaut kas jāizdara, lai parādītos sekotāji,” pārējos influencerus skarbi vērtē māsas.

“Latvian sisters” atzīst, ka viņu gaitas aizsākušās, filmējot īsos video “Musically” platformā. Tajā laikā meitenes tika nosodītas un saņēma no apkārtējiem negatīvas piezīmes.

“Visi mums teica, ka esam muļķes, jo filmējam šādus video. Auditorija, ko mēs savācām tajā laikā, palika kopā ar mums un tikai paplašinājās. Tie, kas mums teica, ka esam muļķes, šobrīd paši filmē “Tik Tok” video, lai iegūtu sev sekotājus. Mēs veiksmīgi izmantojām to laiku, kamēr citi sēdēja, skatījās uz mums un bakstīja ar pirkstu,” atmiņās gremdējas māsas.  

“Ja mums atņemtu “YouTube” un “Tik Tok”, es domāju, ka mēs ietu filmēt reklāmas. Mums, šķiet, smadzenes strādā pareizajā virzienā. Patīk un padodas īsi, spilgti, ātri un enerģiski video,” atzīmē Lidija.

Uz augšu