Ar teju desmit gadu nobīdi šogad 31. oktobrī pandēmijas krustugunīs durvis vēra ilgi gaidītā Berlīnes Brandenburgas lidosta. Šīs lidostas ieilgusī būvniecība laika gaitā ir piedzīvojusi vairākus apkaunojošus brīžus, tādēļ svinīgā atklāšana bijusi visai pieklusināta.
Berlīnes Brandenburgas lidosta pēdējos gados bija kļuvusi par visilgāk gaidīto arhitektūras objektu, kas ne reizi vien šajā laikā piedzīvoja dažnedažādus misēkļus. Iespaidīgās lidostas atklāšana tika atcelta vairākas reizes, pagarinot nodošanas termiņu par deviņiem gadiem. Savukārt neskaitāmo misēkļu un plānošanas kļūdu labošana 1,7 miljardus eiro vērto projektu sadārdzināja par vēl teju pieciem miljardiem eiro, kopumā izmaksājot 7,3 miljardus. Šie aspekti padarījuši projektu par izsmieklu pasaules acīs.
Jaunajai lidostai vajadzēja kļūt par Berlīnes atkalapvienošanās simbolu, turklāt tādam Rietumeiropas centram kā Berlīne, trūka arī modernas un laikmetīgas lidostas. Kopumā Berlīnē bija trīs lidostas – 1946. gadā celtā Šēnefeldes lidosta, kas atzīta par vienu no pasaules sliktākajām lidostām, Tēgele un 2008. gadā slēgtā Tempelhofas lidosta. Tas nozīmē, ka Vācijas galvaspilsētai līdz šim bija tikai viena kaut cik moderna lidosta, kas arī savā ziņā jau bija morāli novecojusi.
Pēc Berlīnes mūra krišanas 1989. gadā, Vācijas galvaspilsētas varasiestādes sāka kalt plānus jaunai lidostai. Jau 1996. gadā parādījās pirmie lidostas plāni un nosaukums – jaunajai lidostai tika dots bijušā Rietumvācijas kanclera Villija Brandta vārds, kā arī tika noteikts provizoriskais atklāšanas datums – 2011. gads. Tomēr šeit sākās pirmie sarežģījumi – lidostas plānošana tika koordinēta tik ilgi, ka tās būvniecība sākās vien desmit gadus vēlāk, 2006. gadā.