Kopš tālā un gandrīz vairs neatminamā šā gada sākuma virtuālā realitāte ir kļuvusi par lielu daļu no mūsu dzīves. Agrāk tā bija dārga izklaide, bet nu – katra cilvēka murgs.
Un jāatzīst, ka šā gada "Spēlmaņu nakts" ceremonija sevī, šķiet, ietvēra visu, kas nepieciešams kārtīgai 2020. gada virtuālajai realitātei, – cilvēki maskās, cilvēki, kurus nedzirdam, bet redzam, kā viņi plāta mutes, cilvēki, kuri tusējas aiz vienas kameras, cilvēki, kuri nav izpildījuši mājasdarbu un nezina, ko teikt, cilvēki, kuri nav izpildījuši mājasdarbu, bet tāpat pamanās izrunāties, cilvēki, kuri ir izpildījuši mājasdarbu, bet pie teikšanas netiek, cilvēki, kuri grib izģērbties, cilvēki, kuri vienkārši grib svinēt. Īsāk sakot, bija gana neveikli, lai ierastās "Spēlmaņu nakts" čurupauzes, ko laiski iepriekš atļāvāmies ņemt ik pa desmit minūtēm, traucējot saviem rindas biedriem, šogad izlaistu.
Digitālā forma ir nosacīti pateicīga dažādiem vizuālo risinājumu eksperimentiem. Ar nosacījumu, ka to māk izmantot. Tiesa, ir neierasti teātrim pat pēc šiem daudzajiem mēnešiem, kuros teātri, kā nu kurš māk un cik līdzekļi ļauj, ir cīnījušies ar virtuālās vides Goliātu. Nenoliedzu, ka lielākoties mana pieredze ar teātra digitālajām formām ir bijusi pārsteidzoši patīkama. Teātra radošā sabiedrība ir pratusi atrast visveiksmīgākās formas, lai turpinātu savus skatītājus priecēt ar kvalitatīvām izrādēm un atjautīgiem vizuālajiem risinājumiem, tomēr Liepājas teātra komandas organizētā "Spēlmaņu nakts" ceremonija noteikti neiekļūs manā digitālās vides notikumu topā.