Adriana Miglāne saņēmusi sodu "tūkstošu" eiro apmērā par pārkāpumiem influenceres darbā

FOTO: instagram/adrianamiglane

Šova "X Faktors" pirmās sezonas fināliste, dziedātāja un influencere Adriana Miglāne saņēmusi sodu no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vairāku tūkstošu eiro apmērā.

Pirmdien, 24. maijā, Miglāne vietnes "Instagram" īsajos stāstiņos dalījās ar emocionālu video, atklājot, ka saskārusies ar nepatīkamu situāciju.

"Man vienkārši ļoti, ļoti sāp sirds, jo šodien saņēmu vēstuli, kur man ir uzlikts sods tūkstošu [eiro] apmērā par manām "Instagram" bildēm. Precīzāk, par sadarbībām, par postiem, kur es nebiju norādījusi vienu haštagu vai arī "Paid partnership" [apmaksāta sadarbība - red.] es nebiju norādījusi. Par to man valsts uzlika sodu," atklāj Miglāne.

"Nekas, es kaut kā nomaksāšu viņu. (..) Es visu daru, es visu maksāju - visus sociālos nodokļus, visu tiešām no tīras sirds. Un te Patērētāju tiesības [PTAC] man uzbrūk.

Man ir 21 gads, un man ir jāsamaksā tāda summa. Par ko? 

24

Kāpēc tā?" neizpratnē ir viņa.

Miglāne vērsās arī pie citiem influenceriem, uzsverot: "Es to mēģinu uztvert kā tādu mācību, un arī citiem influenceriem - es tiešām jums novēlu, lūdzu, sekojiet līdzi, jo mūs redz visur, un mums seko nemitīgi līdzi."

"Briesmīgi, ka par tādām lietām, par "Instagram" bildēm man uzliek tādu sodu. Bet nekas, viss ir kārtībā, es to pārdzīvošu," video nobeigumā uzsver viņa, piebilstot, ka "tīri cilvēcīgi" aizmirsusi pievienot nepieciešamās mirkļbirkas.

Kā 2019. gadā vēstīja Latvijas Radio, satura veidotājiem jeb tā sauktajiem influenceriem savās publikācijās obligāti jānorāda, ja par izvietoto produktu saņemta samaksa. Turklāt norādei jāatrodas publikācijas sākumā.

Joprojām vairāki influenceri to neievēro.

Par to pienākas sods līdz 10 tūkstošiem eiro.

24

PTAC gan skaidro, ka tā ir tikai likumā noteiktā maksimālā summa. Satura veidotājiem to piemērot neviens nesteidz.

Influenceriem ir jāievēro vairākas prasības, publikācijās ievietojot produktu vai pakalpojumu. Tā paredz negodīgas komercprakses un reklāmas likumi. Ir jānodrošina iespēja identificēt publikācijā izmantotās preces pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju. Turklāt ir jānorāda, ka attiecīgais saturs ir reklāma. Tas jādara gadījumā, ja satura veidotājs ir guvis kādu labumu – samaksu vai bezmaksas preci.

Šie likumi attiecas uz satura veidotājiem, jo jebkurš no viņiem ir komercprakses īstenotājs. Turklāt tas, vai likums jāievēro, nav atkarīgs no sekotāju skaita. Nav svarīgi, vai "Instagram" kontam ir desmit tūkstoši sekotāju vai pieci simti, – tiklīdz zem produkta izvietošanas publikācijā ir biznesa darījums, likums ir jāievēro.

Uz augšu
Back