Ekspozīcijai darbi izvēlēti ar domu dot ieskatu šajā plašajā tematiskajā, izmantoto materiālu un tehniku spektrā. Līdzās tādiem pazīstamiem autoriem kā Egils Rozenbergs, Pēteris Sidars, Ieva Krūmiņa, Baiba Osīte u.c. samērā plaši pārstāvēti jaunie mākslinieki – Rolands Krutovs, Elīna Ģibiete, Diāna Kokoreviča, Ieva Prāne, Diāna Janušone utt.
Vērts akcentēt, ka 21. gadsimta sākumā Latvija kļuva par starptautisku tekstilmākslas pasākumu centru. Kopš 2001. gada tiek organizētas Rīgas Starptautiskās tekstilmākslas un šķiedras mākslas triennāles (2001., 2004., 2007., 2010., 2015., 2018.), kas kļuvušas pasaulē atpazīstamas un radījušas priekšnoteikumus dinamiskai mākslinieku un muzeju sadarbībai. Latviešu mākslinieki arī regulāri piedalās dažādās starptautiskajās skatēs un konkursos, iegūstot pelnītus apbalvojumus.
Edīte Pauls-Vīgnere ir viena no Latvijas talantīgākajām, populārākajām un daudzpusīgākajām māksliniecēm. Viņas daiļrade, aizsākusies pirms piecdesmit gadiem, aktīvi turpinās vēl šodien. Eksperimentētāja, novatore, izcila tekstilmākslas profesionāle – tā īsumā varētu raksturot viņas veikumu.
Līdz 20. gadsimta 90. gadiem mākslinieces galvenā izteiksmes forma bija lielformāta gobelēni un iespaidīgie telpiskie tekstiliju ansambļi par dabas, ceļojumu un vispārcilvēcīgām tēmām. Meistares darbiem vienmēr bijis raksturīgs īpaši dekoratīvs, aktīvs krāszieds un emocionāli pacilājoša noskaņa, kas vēl arvien nebeidz pārsteigt, uzrunāt skatītājus. Kā pamatmateriālu Edīte Pauls-Vīgnere parasti izmanto vilnu, bet 1990. gadu vidū viņa sāk eksperimentālā kārtā aizrauties ar dažādiem, t. sk. sintētiskiem audumiem un šķiedrām, radot fantastiskus risinājumus. Audumus sašujot, izšujot, kausējot, formējot un papildinot kompozīcijas ar atraktīvām detaļām, tika veidotas aplikatīvas tekstilmozaīkas, strukturāli risinājumi vai daļēji apjomīgas mīkstās tekstilskulptūras. Šajā tehnikā tika radīti iespaidīgi darbu cikli, kas veltīti sievietēm, teātrim, kādam modes mākslas guru vai kādai dziļi globālai sociālai vai politiskai konceptuālai idejai. Savukārt pēdējos gados autores daiļradē ienākusi jauna izteiksmes forma: vainadziņi / galvassegas jeb “koronetes” (kā tās dēvē pati māksliniece) un pērlīšu tehnika, kas kļuvusi iemīļota gan lielajās kompozīcijās, gan miniatūrglezniņās.
Izstādi organizē Latvijas Nacionālais mākslas muzejs sadarbībā ar Nacionālo dekoratīvās mākslas muzeju Madridē un Latvijas Republikas vēstniecību Spānijas Karalistē. Projekts tapis pateicoties LR Ārlietu ministrijas un Valsts kultūrkapitāla fonda finansiālajam atbalstam.
Foto: Latvijas tekstilmāksla Madridē.