Šodienas redaktors:
Krista Garanča

PTAC soda influencerus

Katrīne Sauliete un Adriana Miglāne
Katrīne Sauliete un Adriana Miglāne Foto: publicitātes

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šā gada maijā piesprieda 1500 eiro sodu dziedātājai un influencerei Adrianai Miglānei un 1000 eiro sodu influencerei Katrīnei Saulietei saistībā ar influenceres pārkāpumiem.

PTAC īstenotā projekta ""Influenceru" mārketinga uzraudzība sociālajos tīklos" ietvaros veica "Instagram" lietotāju Katrīnes Saulietes un Adrianas Miglānes profilā īstenotās komercprakses izvērtēšanu un konstatēja, ka abas personas vietnē publicējušas informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, bet nav patērētājus pienācīgi informējusi par reklāmas paziņojumu komerciālo nolūku.

PTAC lietas gaitā saņēma apstiprinājumu no uzņēmumiem, kuru produktus gan Sauliete, gan Miglāne ir publicējusi "Instagram" reklāmas nolūkos, ka ar abām personām ir tikusi slēgta vienošanās par reklāmas aktivitātēm "Instagram" un abas personas par to ir saņēmušas atlīdzību/dāvanas.

Tādējādi PTAC konstatēja, ka Sauliete un Miglāne īsteno maldinošu komercpraksi, jo, veidojot "Instagram" saturu, noklusē, ka vietnē publicētā informācija ir komerciāla rakstura, tas ir, reklāma, sniegta par atlīdzību, dāvanām vai citiem materiāliem labumiem vai ieguvumiem.

Abas influenceres lēmumu pārsūdzēja, taču decembrī kļuva zināms, ka tiesa atstāj spēkā PTAC piemēroto soda naudu influencerei Adrianai Miglāne.

Kā norādīja Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane, pēc PTAC pieņemtā lēmuma par soda naudu piemērošanu divām influencerēm - Adrianai Miglānei un Katrīnei Sauliete - abi lēmumi tika apstrīdēti tiesā, vienā no lietām ir notikusi tiesas sēde, kā arī paziņots spriedums, kas atzīst, ka PTAC lēmums ir bijis pamatots, kā arī spriedumā ir daudzas tiesiskās atziņas, kuras ir svarīgs pamats turpmākajā PTAC darbā. 

Uz augšu