“Vienlaikus varam novērot, ka gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka kopumā influenceri atspoguļo realitātei neatbilstošu dzīvesveidu, bet tai pašā laikā ir pārliecināti, ka tie influenceri, kuriem viņi paši seko, ir patiesi pret savu auditoriju. Šo fenomenu sauc par «atribūcijas kļūdu», kas rodas, kad citu cilvēku uzvedību skaidrojam ar viņu personīgajām īpašībām, bet savu rīcību – ar objektīviem apstākļiem, - skaidro L. Zēmele.
Tā uz jautājumu, kādu dzīvesstilu sociālajos medijos atspoguļo influenceri, kuriem personīgi sekojat, teju puse (48 %) iedzīvotāju norāda, ka drīzāk patiesu. Vēl 5 % min, ka influenceriem, kuriem seko, sociālajos medijos atspoguļo pilnībā patiesu dzīvesstilu. Tikai 4 % aptaujāto iedzīvotāju domā, ka attiecīgie satura veidotāji dalās ar pilnībā nepatiesu dzīvesstilu, bet katrs ceturtais (27 %) respondents piekrīt apgalvojumam, ka satura autori, kam persona seko, dalās ar drīzāk nepatiesu dzīvesstilu.
Pētījums realizēts “Golin Accelerators of Relevance Influenceru indekss 2022” pasākuma ietvaros, kurā noskaidroti Latvijas ietekmīgākie sociālo mediju satura autori vairākās jomās un dažādās kategorijās.