Katrs ceturtais Z paaudzes pārstāvis Amerikā vēlētos kļūt par sociālo mediju platformu ietekmētāju, liecina "HigherVisibility" 2022. gadā veiktā aptauja. Respondenti lēsa, ka vidēji populāra satura veidotāja gada ienākumiem jābūt robežās no 75 000 līdz 100 000 ASV dolāru, plus vēl bonusā nāk produkti un preces, kurus iespējams saņemt par velti, piemēram, zīmolu apģērbs un jaunākās tehnoloģijas. Un visietekmīgākie un slavenākie par vienu pašu postu saņemot pat vairākus miljonus dolāru. Katrs piektais respondents piekristu pamest savu līdzšinējo darbu, lai kļūtu par ietekmētāju, bet 12% aptaujāto pamestu studijas augstskolā, ja rastos iespēja veidot karjeru sociālajos tīklos. 16% paši būtu gatavi samaksāt, lai tiktu pie influencera titula, uzskatot to par labu investīciju potenciālajā karjerā. Bet cik augsta ir cena, lai tiktu pie slavas sociālajos tīklos?
Vai Ziemassvētku vecītis bija pirmais zināmais ietekmētājs?
Sociālie tīkli un satura veidošana tajos tikai aptuveni pēdējo desmit gadu laikā ir izaugusi par vērā ņemamu peļņas avotu un profesiju, taču, kā vēsture rāda, influenceru mārketinga tendences ir pastāvējušas jau krietni agrāk.
Romiešu gladiatori kļuva populāri jau pirms mūsu ēras un saglabāja savu nozīmīgumu arī mūsu ēras sākumā. Nacionālajā arheoloģijas muzejā Madridē ir apskatāma mozaīka, kas reklamēja gladiatoru cīņas. Skatītāji esot zinājuši, kā un kur cīkstoņi trenējas un kas ir viņu sponsori. Esot izdotas arī grāmatiņas, kur atzīmēt cīņu iznākumus, uzvaras un zaudējumus katram gladiatoram.
1882. gadā aktrise, producente un sabiedrības dāma Lilija Langtrija kļuva par reklāmas seju "Pear’s" zīmola ziepēm. Pateicoties 19. gadsimta estētikas kustībai, uzņēmumi sāka radīt masām pieejamākus skaistumkopšanas produktus, jo iepriekš skaistumkopšanas nozares mērķauditorija bija augstākā slāņa turīgie bagātnieki.
"Mūsdienu reklāmas tēvs" Tomass Barrats saprata, ka ziepju reklāmas kampaņai ir vajadzīga reāla sieviete, kas iemantotu pircēju simpātijas.