Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Zīmols "Balenciaga" nopelts par bērnu pārmērīgu seksualizāciju. Skandāla iztirzājums

Raksta foto
Foto: Shutterstock/Twitter/TVNET kolāža

Augstās modes zīmols "Balenciaga" ticis smagi nopelts un kritizēts par jaunāko kampaņu, kurā redzamas bērnu modeles, kas pozē ar fetiša tematikā rotātiem plīša lāčiem, vēstī raidsabiedrība BBC.

Modes fotosesija saskārās ar milzīgu sabiedrības pretreakciju. Attēli tika izlaisti kā daļa no kampaņas, lai reklamētu zīmola aksesuāru plašo klāstu.

Sabiedrības reakcija izraisīja spiedienu arī uz Kimu Kardašjanu - zīmola vēstnieci -, kura vēlāk pēc ilgas klusēšanas nāca klajā ar paziņojumu.

Tāpat "Balenciaga" ir noņēmusi kontraversiālos attēlus no publiskas apskates.

"Balenciaga" tiek uzskatīta par vienu no "pasaules karstākajiem zīmoliem", un tā luksusa preces ir iecienītas slavenību un influenceru vidū.

Taču fotogrāfijas no divām zīmola jaunākajām kampaņām izraisīja dusmas visā pasaulē.

Pirmā kampaņa bija attēlu sērija, kurā redzami bērnu modeļi, kas pozē ar uzņēmuma plīša lāču somām.

Šie rotaļu lācīša iedvesmotie aksesuāri izskatās kā mīkstās rotaļlietas, taču tiem ir apjoztas ādas siksnas un citi aksesuāri, kas varētu būt saistīti ar BDSM fetišu.

Divos no attēliem bija redzami mazi bērni, kas apskauj šīs mugursomas.

Pēc kampaņas publiskošanas kritiķi atrada citu attēlu no citas senākas kampaņas, kas reklamēja zīmola sadarbību ar vienu no sporta apģērbu un aksesuāru milžiem - "Adidas".

Vienā no attēliem bija redzama rokassomiņa, kas nolikta uz dokumentiem. Pietuvinot bildi, atklājās, ka dokumenti ir no ASV Augstākās tiesas sprieduma, kas saistīts ar nepiedienīgiem bērnu attēliem.

"Balenciaga" kampaņas attēlus sāka publicēt savos sociālajos tīklos 16. novembrī.

Tie sāka izplatīties arī ar zīmolu nesaistītu sociālo tīklu lietotāju vidū, īpaši ASV, kuri iebilst pret mazu bērnu "pārmērīgu seksualizāciju".

Kritikai pieaugot, "YouTube" vlogera June Nicole Lapine sarkastiskais tvīts ieguva lielu atsaucību, un "Balenciaga" neilgi pēc tam izdzēsa visus attēlus.

Pēc tam daži labējie ASV mediju kanāli izplatīja šo stāstu un apsūdzēja modes namu "bērnu pornogrāfijas atbalstīšanā".

Apsūdzību veicināja iepriekšminētā kampaņa sadarbībā ar "Adidas", kurā bija izmantoti dokumenti par "bērnu pornogrāfiju".

"Balenciaga" publicēja atvainošanos saviem 14 miljoniem "Instagram" sekotāju un sacīja, ka konkrētās plīša lāču somas "nevajadzēja attēlot kopā ar bērniem".

Zīmols paziņoja, ka ir izņēmis preces no pārdošanas un izdzēsis attēlus no visām tīmekļa vietnēm.

Fotogrāfs Gabriels Galimberti, kurš iemūžināja aksesuāru kampaņu ar plīša lāču somām, sekoja zīmola piemēram un arī publiski atvainojās.

Zīmola vēstnese un realitātes šovu zvaigzne Kima Kardašjana gan "Instagram" īsajos stāstiņos, gan "Twitter" pēc klusēšanas publiski pauda, ka viņa ir "satraukta par šokējošajiem attēliem" un ka "jebkuriem mēģinājumiem normalizēt jebkāda veida vardarbību pret bērniem mūsu sabiedrībā nevajadzētu būt vietai — punkts".

Taču viņa arī uzsvēra, ka modes zīmols saprotot problēmas nopietnību un veiks nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka kaut kas tāds "nekad vairs neatkārtojas".

Uz augšu