Melnā maģija, raķešu zinātne un eņģeliska gaisma - jauni singli piektdienas noskaņām

Toms Treibergs
, TVNET Kultūra redaktors
CopyDraugiem X Whatsapp
Foto: Filips Smits/Publicitātes foto/TVNET

Kamēr Dabas māte, kura metusies uz vienu roku ar Bargo Ziemas kundzi sev vien zināmu iemeslu dēļ turpina aukstuma un sniega epopeju, TVNET šajā piektdienā piedāvā ieklausīties jaunākajos singlos, kurus sarakstījuši mūsu indie un alternatīvās mūzikas autori, papildinot tos ar spēcīgiem mūzikas video, no kuriem viens vēl tikai gaida savu tikšanos ar skatītājiem. 

Būū vs. Tumšie Spēki

Dziedātāja un dziesmu autore Būū klausītāju vērtējumam piedāvā EP triloģiju, kura sastāv no trim dziesmām - “Labāko draugu”, “Melnā Maģija” un “Augstāk”. Dziesmai "Melnā Maģija" tapis arī videoklips, kura režisors ir Helmuts Bondars un vizuālo efektu māksliniece Helēna Ozola, kura ir arī autore pārējo divu EP dziesmu vizuālajiem klipiem.

Pēc debijas albuma Būū saprata, ka iepriekšējā dzīves periodā piedzīvotajiem pārdzīvojumiem nav devusi iespēju pilnībā sadzīt un tādēļ bijis bail publiskajā telpā parādīt to personības šķautni, kuru parasti slēpj, bet ar katru dienu, kas tika pavadīta studijā pie mūzikas rakstīšanas, aranžijām, dejas un tekstiem, mūziķe saprata, ka māksliniecei brīvība ir vajadzīga kā skābeklis un, ja turpinās pati sevi cenzēt, tad viņa kā Būū drīz izbeigsies.

"“Melnā Maģija” ir tēlains apzīmējums sabiedrības negatīvajām programmām. Manā pieredzē - ap jaunas meitenes izskatu, varēšanu, seksuālas brīvības nosodījumu un tām nemanāmajām frāzēm, kas jau no mazotnes programmē piekrist, pakļauties un klusēt. Pats svarīgākais ziņojums šajā triloģijā ir jaunas, spēcīgas mākslinieces uzvara pār šo tumšo spēku," par EP triloģiju saka Būū.

Lai nebūtu pārāk skaisti, jābūt līdzsvaram

Apvienības "Perestroika" singls “Angelic mimetics” ir darināts ar filozofiski padziļinātu mērķi, pārspriežot jautājumus, kā daiļradi iespaido bezgalīgā algoritma rats – radoša procesa rezultāts, pateicoties ekrāna gaismu joslām, iegūst arī saturu. “Šajā eņģeliskajā gaismā pazūd robežas starp tēlnieku, autoru un meistaru - visi ir satura radītāji un visi ir satura patērētāji. Kas notiek brīdī, kad saturs kļūst tik daiļš un pilnīgs, ka tas sāk apdraudēt mākslu un tās radīšanas priekšnosacījumus?”, spriež “Perestroika”. Singls ir pirmais ieskats drīzumā gaidāmajā grupas otrajā studijas albuma, kura nosaukums šobrīd vēl tiek turēts noslēpumā.

“Angelic mimetics” videoklips filmēts klubā “ONE ONE” un tā autori ir Alberts Levics un Alise Golovacka. Grupa vēlas pateikt arī īpašu paldies Maksimilianam Kotovičam, Harijam Aizupam, Elzai Krastai un Kristiānam Laizānam, kuri piedalījušies video tapšanā.

Grupas pamats ir Leo Novus un Rūdolfs Ozols, kas kopīgu radošo darbību aizsāka 2020. gadā Amsterdamā. Dzīvajos koncertos duetam pievienojas arī Aleksandrs Barons, Alise Golovacka un Dāvis Mazurenko. Savu skanējumu “Perestroika” piedāvā raksturot kā art-rock, tomēr atturas sevi ierobežot konkrēta žanra noteikumos. Dziesmu radīšanas procesā apvienībai pirmajā vietā ir dziesmas konteksts un vēstījums, bet tā pilnīgākai izcelšanai tiek piemeklēti dažādu žanru elementi.

Fiņķis nopūš putekļus no demo krājumiem

Hip-hopa mākslinieks Fiņķis un dziedātāja Patrisha laidušo klajā kopīgu dziesmu “Raķešu zinātne”. “Šī dziesma man atgādina par cilvēkiem, bez kuriem šī dzīve būtu daudz tumšākās krāsās,” stāsta Fiņķis. “Rakstot šo dziesmu, sevī risināju konfliktu, kas rezultējās ar manis paša cieti būvētā ego demontāžu. Ņem vieglāk - šī nav raķešu zinātne!”

Jaunais sacerējums uzskatāms par pirmo dziesmu kopš Fiņķa debijas albuma “Tāds slinkums”, kas iznāca pērnā gada aprīlī. Šī gada februārī Fiņķis ieguva Latvijas mūzikas ierakstu gada balvu “Zelta mikrofons'23” par gada labāko videoklipu dziesmai “Sevis mīlestība”.

“Raķešu zinātnes” piedziedājums tapis jau pirms vairākiem gadiem no materiāliem, ko Fiņķis dēvē par “depresijas kabinetu”. “Depresijas kabinetā es glabāju mājas demo ierakstus, kas tapuši dzīves tumšākos posmos.” Domājot par kopējo dziesmas skanējumu, tika uzrunāts grupas "Kasetes" producents Rūdolfs Zagorskis, kurš palīdzēja ar sintezatora partijām. Strādājot pie dziesmas formas, Fiņķis kopā ar Rūdolfu nonāca pie idejas, ka nepieciešams spilgts vokāls, un Patrishas balss tembrs un personības magnētisms šķita vispiemērotākais papildinājums dziesmas vēstījumam un skanējumam. Pirmā dziesmas ieraksta sesija norisinājās Vaidavas Kultūras namā. Dziesmas tapšanā piedalījušies arī ilggadīgais Fiņķa muzikālais partneris Aleksis Luriņš (“PRAGAII”) un Andis Ansons (“Bel Tempo”).

Režisores Elīzas Jordanes veidotais mūzikas video jaunajam kopdarbam savu pirmizrādi piedzīvos pirmdien.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu