Acis, kuras ir plati atvērtas gan redzamā, gan iekšēji nojaušamā spriegumā. Elegance kustībās un attieksmē; nosvērtība, dramaturģiskā materiāla uzstādīto ceļu mērojot. Kino un teātra aktrises Lilitas Ozoliņas (1947-2023) pēkšņā aiziešana mūžībā aizvakar iedragāja daudzu kolēģu un viņas talanta cienītāju ikdienas domu ritumu. Taču Laiks kārto likteņus pēc sava ieskata, atstājot palicējiem gan atmiņas, gan izcilas profesionāles padarītā darba tvērumu filmu, interviju un grāmatu formātos.
Kino un teātrī aktrises ienākšana bija strauja, un te liels nopelns ir režisoram un viņas pasniedzējam Tautas kinoaktieru studijā Aloizam Brenčam. Teātra zinātniece Līvija Dūmiņa novērojusi: "Lilitas Ozoliņas skaistums, kas pēc "Ilgā ceļa kāpās" (1981, režisors Aloizs Brenčs) nonākšanas uz ekrāniem saviļņoja skatītājus visas bijušās Padomju Savienības mērogā, teātrī noderējis dažādām blondīnēm, gan "gaišzilajām" varonēm, gan nešpetnāka rakstura būtnēm, kā slinkajai Annei Blaumaņa "Īsa pamaciba mīlēšanā" (1973., režisors Imants Krenbergs). Aktrises talanta savdabībai raksturīgie gan plašie, pat izkāpinātie žesti, gan lakoniski atturīgā izteiksme piešķir tēliem īpatnu reljefu un dziļumu." [i]
Svaru kausus, kuri Lilitas Ozoliņas karjerā bijuši nostādīti starp ekrānu un skatuvi, uz kreiso pusi nosver teātra zinātniece un kritiķe Edīte Tišheizere: “Manā skatījumā Lilita Ozoliņa tomēr vispirms ir kino, un tikai tad – teātra aktrise. Kinorežisori viņu labāk prata ievietot zināmos noteikumos. Viņa bija solo spēlētāja. Visur, kur es viņu atceros uz teātra skatuves jau no seniem laikiem, – tas ir viens uznāciens un kaut kas zīmīgs, kas jāpasaka. Taču tā, ka viņa būtu aktieru partnerībā, kas teātrī ir ļoti no svara, to es īpaši neatceros. Filmā tas ir citādi. Montāža dod savu iedarbību, un arī inscenētais laiks kino rit citādāk.”