Vācijas pilsētā Kaselē bāzētās mākslas apvienības documenta 2007. gadā iznākušajā rakstu krājumā “documenta 12” kurators Rodžers M. Bergels (Roger M. Buergel) dalās ar atziņu, ka mūsdienu sabiedrība vienlaikus sevi redz atrodamies modernitātes iekšpusē, vienlaikus – ārpus tās. Iedomājoties laiku kā progresējošu, uz iedomātu mērķi vērstu horizontālu līkni, modernitātes etaps tajā iezīmējas ar emancipācijas, demokrātijas un brīvības ideāliem, kurus divkārt par nederīgiem padarīja pasaules kari, un nu, ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, tie par tādiem ir padarīti vēlreiz.
Kuratora citātu savā pirms trim gadiem iznākušajā monogrāfijā ir izmantojis Dr. phil. Sebastians Mīls (Sebastian Mühl, 1981) – Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Laikmetīgās mākslas, dizaina un arhitektūras institūta (LMDA) vadošais pētnieks un kurators.
Saulainajās maija dienās viņš uzstājās ar lekciju LMA organizētajās atvērto durvju dienās, kurās sava būtiska sadaļa bija atvēlēta doktorantūras iespējām šajā mākslu augstskolā. Pateicoties šim notikumam, mums bija iespēja sarunāties par to, kā un vai māksla var palīdzēt labiekārtot pasauli, kurā tieši pēdējā gada laikā ir tik maz kārtības un sajēgas, kā vēl nekad agrāk (protams, no krasi subjektīva skatu punkta raugoties). Kā šī mērķa sasniegšanā var palīdzēt starpvalstu vienošanās un atbalsts, un vai ideja par savstarpēji cieņpilnu līdzāspastāvēšanu daudzu kultūru un politisko nostāju ielokā nav utopija?
Sebastians Mīls strādājis kā viesprofesors Klāgenfurtes universitātē (Austrijā) un Mākslas un dizaina universitātē Ofenbahā (Vācijā). 2020. un 2021. gadā bijis Drēzdenes Valsts mākslas kolekcijas digitālās jomas kurators, ilgtspējas un transkulturālās saskarsmes tēmām veltītās tiešsaistes izstāžu programmas “balsis” (voices) iniciators. Sebastians ir daudzu laikmetīgajai mākslai un kultūrai veltītu rakstu autors.