Ceturtdien, 7. septembrī, reiz pircēju un tirgotāju straumju piepildīto Vidzemes (agrāk – Matīsa) tirgu Rīgā piepildīs laikmetīgā māksla. Starptautiska un koša autoru kolāža iekļausies vienā rāmējumā – jau 14. mākslas festivālā Survival Kit. Šogad festivāls cieši sadarbojas ar 14. Kauņas biennāli Lietuvā un 35. Ļubļanas Grafiskās mākslas biennāli Slovēnijā. Lai turpinātu iepazīstināt ar jaunradi, kura no ceturtdienas būs apskatāma katram interesentam, piedāvājam filozofa, žurnāla "Tvērums" līdzveidotāja Rūda Bebriša sarunu ar Nikolaju Karabinoviču – ukraiņu mākslinieku, kas darbojas Amsterdamā, Ģentē un Kijivā.
Nikolajs Karabinovičs dzimis 1988. gadā Odesā. 2017. gadā darbojies kā kuratoru asistents Odesas laikmetīgās mākslas biennālē, pēc trim gadiem absolvējis Augstāko tēlotājmākslas institūtu (HISK) Ģentē, Beļģijā.
Nikolaja mākslinieciskā darbība galvenokārt pievēršas jautājumiem, kas saistīti ar Austrumeiropu, risinot tos dažādos medijos: galvenokārt video, mūzikā un skulptūrās.
Karabinoviča darbi izrādīti daudzās Eiropas mākslas institūcijās un galerijās, tostarp “M HKA” Antverpenē, “Bozar” Briselē, “W139” Amsterdamā, “Zamek Ujazdowski” Varšavā, “Pinčuka mākslas centrā” Kijivā. Šī saruna koncentrējas uz mākslinieka radošās darbības filozofisko pamatojumu, aptverot gan formu, gan saturu. Tās sākumpunkts – domu process, kas veidojis instalācijas 14. Kauņas biennālei un festivālam Survival Kit 14.
Vai būtu pareizi apgalvot, ka būtiskākā tēma tavos darbos ir vēsture?
Vispārīgi runājot – jā. Jau manā bērnībā, kad sāku saprast, cik sarežģīta ir vieta, kurā uzaugu, tā man bija ļoti interesanta tēma. Bet varētu būt derīgi vispirms definēt šo jēdzienu...
Es tieši gribēju vaicāt – kādā ziņā vēsture tev ir svarīga? Tā, protams, ir plaša zinātniska nozare, bet kā tu to attiecini uz sevi?