Guntars Račs secina, ka hiphops Latvijā strauji ir iegājis jomā, par kuru iepriekš varēja šaubīties, ka tā tik veikli būs sasniedzama, – runa ir par uzstāšanos dzīvajā.
“Es esmu vecās skolas piekritējs saistībā ar to, kā jādarbojas uz skatuves: man uz tās ir nepieciešamas bungas, arī citi instrumenti un atribūti, bet te – iznāk viens pats hip-hop mākslinieks (vai arī kopā ar dīdžeju), un publika ir sajūsmā. Lai arī kā tas darbojas, jāatzīst, ka diezgan ekonomiski.
Hiphopa mākslinieki bieži vien mēdz arī palamājas, bet publika tieši to gaida un priecājas.
Šīs auditorijas daļa noteikti ir palielinājusies, jo redzam, ka šie mākslinieki organizē koncertus lielajās zālēs, dodas koncerttūrēs, ir neiztrūkstoši vasaras festivālu dalībnieki,” novērojis mūziķis.
Arīdzan tādiem šodienas hiphopa grandiem kā Ozolam un Gustavo savulaik vajadzēja sevi pierādīt, un, kad tas ar uzviju tika izdarīts, abi reperi ir populāri arī šodien. Bet nekas nestāv uz vietas.
“Gaidām uzlecam jaunas zvaigznes,” konkretizē Guntars Račs. “Varbūt grūti Fiņķi nosaukt par tipisku hiphopa mākslinieku, bet jāatzīst, ka viņš ir dabūjis gatavus vairākus meistarīgus gabalus. Nenoliedzami, popsīgākajā un populārākajā no tiem – “Raķešu zinātnē” – sava nozīme ir arī Patrishai. Lieliski redzēt, ka reperis ansis nesen ar bītmeikeru projektu “Netīrās cilpas” ieguva Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvu “Zelta mikrofons” kategorijā “Hip-hop albums”.”
Guntars Račs rezumē: “Mēs šajā laikā visi kopā piedzīvojam, kā hiphops sevī miksē visus mūzikas žanrus, un šeit varam sadzirdēt gan popu, gan roku – hiphops to visu spēj izmantot sev par labu. Radio noteikti būtu sava veida atspēriena punkts, kur jaunajiem pieteikt sevi un varbūt pat sasniegt klausītāju miljonus arī ārpus Latvijas robežām.”