Šodienas redaktors:
Krista Garanča
Iesūti ziņu!

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji tic influenceriem (1)

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Piektā daļa (20%) no tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri izmanto sociālos medijus, pēdējā gada laikā ir pievērsušies kādam zīmolam vai iegādājušies produktu pēc sociālo mediju satura veidotāja ieteikuma, noskaidrots sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” un tirgus izpētes kompānijas “Norstat” veiktajā pētījumā. Pētījums “Golin influenceru indekss” notiek ik gadus jau kopš 2018. gada un šogad veltīts tēmai “Plaukumā”. iegūtie dati apliecina sociālo mediju satura veidotāju stabilo lomu nozarē.

“Datos redzam, ka sabiedrībai vairs nav jāpaskaidro, kas ir influenceris. Absolūtais vairākums zina, ar ko šis vārds saistās. Tikai 4% aptaujāto nezina, kas tas ir. Novērojam, ka sociālo mediju satura veidotāji ir kļuvuši par stabilu informācijas ieguves kanālu patērētāju vidū. Tā, piemēram, šogad katrs trešais iedzīvotājs norāda, ka iegādātos satura veidotāja, kam viņš seko, ieteiktu produktu, ja viņam tas būtu vajadzīgs, vai arī meklētu vairāk informācijas par šo produktu. Nešaubīgi satura veidotājiem ir jāapzinās sava ietekme, jo tāda ir, un jābūt atbildīgiem pret to, kādu informāciju pauž saviem sekotājiem,” saka kompānijas “Norstat” vadītāja Linda Ezera.

Pētījumā gūtie dati apliecina, ka sociālo mediju lietotāji arvien vairāk uzticas satura veidotāju ieteikumiem un ir novērojams uzticības kāpums, piemēram, 2023. gadā 16% iedzīvotāju iegādājušies produktu pēc sociālo mediju satura veidotāja ieteikuma, savukārt šogad tie veido jau 20%. Turklāt gada laikā par 7% samazinājies to cilvēku skaits, kas nekad nav nopirkuši produktu, sekojot satura veidotāju ieteikumiem, – no 49% līdz 42%. Tāpat dati apstiprina, ka sociālo mediju satura veidotāji ir stabils informācijas kanāls dažādu vēstījumu nodošanai –

katrs desmitais jeb 10% aptaujāto atzīst, ka ir izmantojuši veicināšanas vai atlaides kodu kāda produkta vai pakalpojuma iegādei; 13% min, ka par ieteikto produktu runā ar saviem draugiem un ģimeni, un 18% apgalvo, ka ir apmeklējuši ieteikto vietni vai mēģinājuši uzzināt vairāk par influencera reklamēto.

“Satura veidotāju ietekme pastāvīgi pieaug, viņu viedoklī ieklausās, un organizācijas, īstenojot dažādas kampaņas, sabiedrības informēšanai izmanto tieši influencerus. Influenceru indeksa ietvaros ik gadu sadarbībā ar “Norstat” pētām nozares rādītājus, sabiedrības paradumus un satura veidotāju sniegumu, un šogad patiesi redzam, ka satura veidotāji ir plaukumā – sociālo tīklu lietotāji novērtē influenceru darbu, un šis informācijas avots ir kļuvis par neatņemamu nozares sastāvdaļu,” akcentē sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” vadītājs Dāvis Dāvids Sakne.

Šī gada 30. maijā, Rīgā norisināsies svinīgs  “Golin influenceru indeksa 2024” rezultātu izziņošanas pasākums, kurā klātienē tiks paziņoti ietekmīgākie 2023. gada satura veidotāji Latvijā. “Golin Riga” analītiķi, lietojot mašīnmācīšanās tehnoloģijas, kvantitatīvi analizē vadošās tendences satura veidotāju tirgū un vērtē satura veidotāju individuālos panākumus. Šogad pirmo reizi satura veidotāju sniegumu vērtēs starptautiska žūrijas komanda, kuru pārstāv konkrēto jomu eksperti. Norisināsies arī vairāki saistīti pasākumi, tostarp diskusijas par jomā aktuāliem jautājumiem.

Uz augšu