“Datos redzam, ka sabiedrībai vairs nav jāpaskaidro, kas ir influenceris. Absolūtais vairākums zina, ar ko šis vārds saistās. Tikai 4% aptaujāto nezina, kas tas ir. Novērojam, ka sociālo mediju satura veidotāji ir kļuvuši par stabilu informācijas ieguves kanālu patērētāju vidū. Tā, piemēram, šogad katrs trešais iedzīvotājs norāda, ka iegādātos satura veidotāja, kam viņš seko, ieteiktu produktu, ja viņam tas būtu vajadzīgs, vai arī meklētu vairāk informācijas par šo produktu. Nešaubīgi satura veidotājiem ir jāapzinās sava ietekme, jo tāda ir, un jābūt atbildīgiem pret to, kādu informāciju pauž saviem sekotājiem,” saka kompānijas “Norstat” vadītāja Linda Ezera.
Pētījumā gūtie dati apliecina, ka sociālo mediju lietotāji arvien vairāk uzticas satura veidotāju ieteikumiem un ir novērojams uzticības kāpums, piemēram, 2023. gadā 16% iedzīvotāju iegādājušies produktu pēc sociālo mediju satura veidotāja ieteikuma, savukārt šogad tie veido jau 20%. Turklāt gada laikā par 7% samazinājies to cilvēku skaits, kas nekad nav nopirkuši produktu, sekojot satura veidotāju ieteikumiem, – no 49% līdz 42%. Tāpat dati apstiprina, ka sociālo mediju satura veidotāji ir stabils informācijas kanāls dažādu vēstījumu nodošanai –