Ceturtdien, 30. maijā, tika paziņoti influenceru indeksa rezultāti, atklājot pagājušā gada ietekmīgākos satura veidotājus Latvijā. Rezultāti daudziem bija pārsteidzoši, starp uzvarētājiem neredzot daudzus vārdus, kuri soctīklos ir īpaši aktīvi un raisa pirmās asociācijas ar vārdu "influenceris". Topa veidotāji skaidro, kāpēc tā.
Komunikācijas aģentūras "GOLIN" Rīgas biroja analītiķi, lietojot mašīnmācīšanās tehnoloģijas, kvantitatīvi izanalizēja gandrīz 3000 profilu vietnē "Instagram" un "TikTok", kuri identificējami kā Latvijā aktīvi satura veidotāji.
Šogad pirmo reizi satura veidotāju sniegumu izvērtējusi arī starptautiska ekspertu žūrija
vairāk nekā 20 cilvēku sastāvā, pārstāvot Latviju, Lietuvu un Rumāniju. Tieši žūrijas skatam šogad bijusi izšķiroša loma, veidojot satura veidotāju spici 11 dažādās jomās, kā arī – izraugoties gada satura veidotāju.
"GOLIN Riga" komunikācijas stratēģis Elviss Zants sarunā ar TVNET+ skaidro, kā veidojas tops. "Jā, "mašīnmācīšanās" gluži vienkārši ir precīzāks termins, līdz mākslīgajam intelektam no šīm sistēmām tomēr vēl tāls ceļš ejams. Lai nonāktu pie pilnās tieši Latvijā aktīvās sociālo mediju satura veidotāju ainas, "GOLIN" Rīgas biroja analītiķu komandai palīdzēja automatizācijas rīki, kas strādāja ar datiem no "Meta" un "TikTok", ņemot vērā gan sekotāju auditorijas rādītājus, gan satura ģenerēto iesaisti. Šobrīd, mainoties dažādiem regulējumiem sociālo mediju darbībā un datu pieejamībā, dinamiski jāpieskaņojas tam, kādu informāciju varam iegūt; pat tik šķietami triviāls aspekts, kā noteikt satura veidotāja uzrunātās pamatauditorijas dzīvesvietu var būt sarežģīts uzdevums," tā Zants.
Aptaujājot kolēģus TVNET, starp zināmākajiem influenceriem izskanēja tādi vārdi kā Laura Vizla, Rojs Rodžers, Beta Beidz, Elīna Didrihsone, Evelīna Pārkere un Katrīne Vasiļevska, taču neviens no šiem vārdiem nav uzvarētāju sarakstā. Ar ko tas ir skaidrojams?