Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Vijolnieks Daniils Bulajevs ar domubiedriem koncertā “Atdzimšana” sola plašu emociju spektru

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Piektdien, 21. jūnijā, plkst. 19.00 Lielajā ģildē notiks pēdējais nozīmīgais simfoniskās mūzikas koncerts pirms rekonstrukcijas. Kamerorķestris “Davinspiro Camerata” kopā ar vijolnieku Daniilu Bulajevu, pianisti Agnesi Egliņu, čellisti Gunu Šnē, vibrofonistu Andreju Puškarevu un klarnetisti Annu Mariju Kubecku atskaņos Dmitrija Šostakoviča, Maksa Rihtera, Georga Pelēča, Atrura Maskata un Raimonda Paula mūziku.

Koncerta solists un orķestra mākslinieciskais vadītājs, vijolnieks Daniils Bulajevs saka: “Koncertā klausītājs piedzīvos ārkārtīgi plašu emociju spektru – gan pārdomas un asaras, dvēseles kliedzienus un ciešanas, gan cerību, ticību un prieku. Šī ir pēdējā iespēja izbaudīt simfonisko mūziku Lielajā ģildē pirms tās rekonstrukcijas, kas sāksies jau 1. jūlijā.”

Komponists Makss Rihters Berlīnes starptautiskajā kinofestivālā 2024. gada februārī, piedaloties filmas "Spaceman" preses konferencē.
Komponists Makss Rihters Berlīnes starptautiskajā kinofestivālā 2024. gada februārī, piedaloties filmas "Spaceman" preses konferencē. Foto: SCANPIX/REUTERS

Nosaukums “Atdzimšana” radies, pretnostatot abas koncerta daļas, no kurām pirmā izskanēs gandrīz pilnīgā tumsā. Maksa Rihtera stīgu kvintets “On the Nature of Daylight” no albuma The Blue Notebooks (2003) ir, paša komponista vārdiem, “protests pret vardarbību Irākā un pārdomas par vardarbību - gan personīgi bērnībā piedzīvoto, gan kara varmācību”.

Krievu komponists Dmitrijs Šostakovičs (1906-1975).
Krievu komponists Dmitrijs Šostakovičs (1906-1975). Foto: classicfm.com

Dmitrija Šostakoviča “Kamersimfonija c moll op.110a” (1960) ir traģisma, ironijas un pretrunu pilns veltījums “fašisma un kara upuriem”. Sākotnēji tapis kā 8. stīgu kvartets, tas sarakstīts trīs dienu laikā Drēzdenē, kur komponistu dziļi satrieca iznīcība, kuru pilsētai Otrajā pasaules karā bija nesusi sabiedroto bombardēšana.

Komponists Georgs Pelēcis ar iegūto "Autortiesību bezgalības balvu 2015" balvas pasniegšanas ceremonijā Dailes teātrī.
Komponists Georgs Pelēcis ar iegūto "Autortiesību bezgalības balvu 2015" balvas pasniegšanas ceremonijā Dailes teātrī. Foto: Ieva Čīka/LETA

Koncerta otrajā daļā gaismu un cerību atnesīs Georga Pelēča “Concertino Bianco” (1983) klavierēm ar orķestri. Pianiste Agnese Egliņa saka: “Šis opuss pacilā un iedvesmo. Tā ir mūzika, kas sniedz mieru, harmoniju un dzīvesprieku.”

Komponists Arturs Maskats.
Komponists Arturs Maskats. Foto: Sintija Zandersone/LETA

Turpinājumā: Artura Maskata “Pusnakts Rīgā” (2014) uzburs Rīgas 30. gadu bohēmisko atmosfēru. Čelliste Guna Šnē opusu raksturo šādi: “Laisks kā pusizdedzis cigārs, šarmants kā kakla bedrīte un pārgalvīgs kā neciešams pusaugu puika.” Skaņdarbs ir veltījums Žanim Lipkem un viņa dzīvesbiedrei Johannai, kuri caur smagiem likteņa pārdzīvojumiem saglabāja mīlestību līdz pat pēdējai dzīves dienai. Ar nebēdnīgu prieku koncertu noslēgs Raimonda Paula mūzika izrādei “Odesa, burvīgā pilsēta” (2014), ko šī koncerta mūziķu sastāvam speciāli aranžējis Andrejs Puškarevs.

Kamerorķestris “Davinspiro Camerata”.
Kamerorķestris “Davinspiro Camerata”. Foto: Publicitātes foto

Daniils Bulajevs pauž, ka ir bezgala pateicīgs maestro Raimondam Paulam par atļauju aranžēt un atskaņot daļu no viņa mūzikas izrādei Odesa, burvīgā pilsēta. “Ļoti priecājos, ka kopā ar mani būs mani brīnišķīgie skatuves draugi un kolēģi Agnese Egliņa, Guna Šnē, Andrejs Puškarevs, Anna Marija Kubecka un, protams, mans mīļais kamerorķestris “Davinspiro Camerata”.”

Biļetes "Biļešu paradīzes" tīklā.

Nepalaid garām!

Uz augšu