Svētdien, 1. decembrī, kultūras telpā “Hanzas perons” pirmoreiz Latvijā savas Eiropas turnejas ietvaros ar koncertu piestās mūziķa Džo Ačesona (Joe Acheson) vadītais instrumentālās mūzikas kolektīvs "Hidden Orchestra" no Lielbritānijas.
Decembrī “Hanzas peronā” koncertēs kolektīvs "Hidden Orchestra"
“Hidden Orchestra” ir multi-instrumentālista, komponista un mūzikas producenta Džo Ačesona “iedomāts” orķestris. Tas tapis un ikdienā pastāv viņa studijā un iztēlē. Gadu gaitā orķestrī muzicējuši, kā arī ierakstu sesijās klātienē un no attāluma piedalījušies daudzi jo daudzi mūziķi.
Diriģents Ačesons viņu dāvātos individuālos impulsus, motīvus un rokrakstus allaž apvienojis vienā veselumā – vai tas ir ieraksts vai uzstāšanās koncertos – atjaucot pamatmateriālu ar lauka ierakstiem, basu un daudzslāņainām, intriģējošām bungu partijām.
Varētu šķist, ka ‘Hidden Orchestra’ ir viena, labā ziņā ķerta profesora ņemšanās laboratorijas apstākļos, taču ik pa laikam Džo Ačesons domubiedrus pulcē, lai kā pavisam īsts kolektīvs dotos turnejās. Gada nogalē gaidāmais koncerts “Hanzas peronā” Rīgā būs “Hidden Orchestra” pirmā vizīte Latvijā.
Savulaik kāda albuma recenzijā medijs “Pop Matters” rakstījis: “Vēlme spēlēties džeza, filmu un ambientās mūzikas teritorijā “Hidden Orchestra” padara emocionāli pievilcīgu, kas instrumentālajā mūzikā nebūt nav pašsaprotami.” Lielā mērā tam var piekrist arī tāpēc, ka Ačesona un partneru radītā mūzika nudien atgādina ar akustiskiem instrumentiem atskaņotas elektroniskas skaņkopas, kuru papildina dažādas dabas skaņas.
Tātad, šķietami priekšnosacītais, savā veidā “iekonservētais” un paredzamais pieļauj spēles un improvizācijas momentus, mūzikai slejoties uz kontrastu pamatiem. Te kļūstot trauksmainai, te nomierinot. Vedot no gaismas tumsā un atpakaļ. Te paātrinoties, līdz kļūst grūti izsekot, te sabremzējoties līdz klausītājam ērtai sajūtai par drošu turpmāko attīstību, bet… Citiem vārdiem,
“Hidden Orchestra” ir kinematogrāfs mūziķos un klausītājos pašos.
Šī mūzika savā veidā kļūst par “ierīču un metožu kompleksu kustīgu objektu fiksēšanai gaismjutīgā filmā un iegūto attēlu projicēšanai uz ekrāna”, kur “filma” ir katra iztēle, emocijas un spēja interpretēt, bet “ekrāns” – ko ar to tālāk iesākt pēc piedzīvošanas.
“Hidden Orchestra” pēdējais studijas albums To Dream Is To Forget dienasgaismu ieraudzīja pērn. Albuma iznākšana paskaidro sešu gadu pārtraukumu, kurā savu versiju par laika ritējumu uzspieda pandēmija, bet kuru Džo Ačesons izmantoja citu projektu realizācijai.
Tika radīts skaņu celiņš pazīstamajai datorspēlei “Creaks”, kopā ar dziedātāju Kerisu Metjūzu (Cerys Matthews) un desmit ievērojamiem mūslaiku britu dzejniekiem izdodot tvartu izdevniecības Decca Records paspārnē un veidojot muzikālo noformējumu skaņas un mūzikas instalācijai Kjū Karaliskajā botāniskajā dārzā Londonā.
Gaidāmajā turnejā Džo Ačesons dosies kopā ar sitaminstrumentālistiem Džeimiju Greiemu (Jamie Graham) un Timu Leinu (Tim Lane), piedzīvojumu krāšņojot ar Toma Ņūela (Tom Newell) īpaši veidotu video partitūru. Turnejā par koncertus iesildošo mūziķi uzaicināts kāds Latvijas klausītāju jau iepriekš iepazīts mākslinieks, par kuru vairāk – koncertam tuvojoties.
Biļetes uz "Hidden Orchestra" koncertu “Hanzas peronā” 1. decembrī nopērkamas “Biļešu Paradīzes” tirdzniecības tīklā.