Aktrise un režisore Dita Lūriņa-Egliena nule atgriezusies no sava ikgadējā vasaras ceļojuma. Aktrise sarunā ar TVNET dalās piedzīvotajā un stāsta, kā aizritēja viņas astoņas dienas ar Renault Rafale no Norde autocentra.
Ar Renault Rafale pa Eiropu! Pieredzē dalās Dita Lūriņa-Egliena (1)
Dita devās nu jau tradicionālajā vasaras “road trip” uz Poliju. "Katru gadu mums ir cits maršruts, jo Polija ir plaša, ļoti dažāda, katra vojevodiste piedāvā un pārsteidz ar kādu tikai sev raksturīgu niansi," teic Dita.
"Ceļojot ar auto, lielākā privilēģija ir iespēja sekot līdzi kartei un ainavai, bet ne tikai tām – arī katrai savai iegribai, jo pēc sajūtām savu maršrutu jebkurā brīdī var papildināt ar peldvietām, saldējuma vietām un citiem gan maziem, gan lieliem pieturas punktiem. Un, ja pārņem dullums, tad iespēja pārplānot kaut visu maršrutu! Tomēr ceļošana ar auto vienmēr ir neliels risks, jo ir jāspēj pilnībā uzticēties sava auto spēkiem un savstarpējai saderībai ar to. Un, ja auto nav jauns, tad tas var izstrādāt visādus jociņus un iekrāsot ceļojumu ne tajos toņos, kā iecerēts," saka Dita.
Viņa turpina: "Renault Rafale no Norde autocentra patiešām ir auto, kuram var uzticēties un kurā var justies droši un ērti. Auto stabili turas uz ceļa, braukšana ir vienlīdz ērta gan dinamiskā ātrumā uz Polijas ātrgaitas ceļiem, gan lēnā čunčināšanā sastrēgumos lielajās pilsētās. Sastrēgumos sevišķi noderīgs ir autopilots, kas atvieglo šoferi tik nogurdinošo nerimstošo startēšanu un bremzēšanu. Pat viskarstākajās vasaras dienās Renault Rafale mūs lutināja ar ekskluzīvu klimata kontroli un augstākās klases mūzikas atskaņošanas iekārtu."
Šobrīd Renault automašīnas, tai skaitā Renault Rafale, ir pieejamas ar fiksētu 2% līzinga likmi (tajā skaitā Euribor). Šī likme ir visam līzinga periodam, līdz ar to nav jāuztraucas par jebkādas mainīgās likmes svārstībām un potenciāliem papildu izdevumiem.
Šogad Dita ar kompāniju brauca cauri Lietuvai, iegriežoties ciematos Nemunas upes krastos. Vispirms Vilkija un tad ar pārcēlāju pāri upei uz Zapiškis, kas ir ciemats otrā pusē upei.
"Celties ar mašīnām pāri upei ir atsevišķs romantisks piedzīvojums, kaut arī īss, tomēr tas ļauj izvairīties no apmēram 60 km līkuma, ja brauktu pa auto ceļu," atklāj Lūriņa-Egliena.
Pirmā nakts Augustovā, kas ir tuvu pie robežas, bet jau Polijas pusē. "No rīta mūsu jau iemīļotie poļu gardumi - zapiekanki un šwiderki, tad ceļš cauri Bialistokai, lai apskatītu Branicki pili, un vakarā - lai nokļūtu jau aiz Varšavas," stāsta Dita.
"2. nakts: Nakšņojām tuvu Suntago parkam, lai kaislīgie akvaparka apmeklētāji varētu no rīta celties un būt uz Suntago parka sliekšņa, tiklīdz tas veras vaļā. Brīdinu! Mūsu peldētāju pieredze rāda, ka ar vienu dienu ir daudz par maz!!! Tādēļ nākamgad, mazliet pārkāpjot pašu principus, apsolījām ieplānot divas dienas Suntago. Šoferīši, kuri nevar visu dienu mirkt ūdeņos, lai vakarā spētu aizvest visus līdz Krakovai, apskatīja Palac Radziejowice Varšavas tuvumā un Ērgļu ligzdu taku Krakovas-Čenstohovas augstienē.
3., 4., 5. un 6. nakts Krakovā. Protams, veltījām savu uzmanību arī Krakovai, tās vecpilsētai, muzejiem, rajoniem un pilij. Tomēr, ja ir veikli un ērti auto, tad tos jau nevar atstāt mierā. Tā nu divreiz devāmies uz Zakopani, lai pieredzētu gan kalnu burvību, gan izaicinājumu tajos uzrāpties. Mazliet “iebāzām degunus” arī Slovākijā un pārbaudījām gan sevi, gan Renault kalnu serpentīnu ceļos. Arī Veļičkas sāls raktuves nepalika bez ievērības. Pēc Krakovas dienām devāmies atpakaļ Varšavas virzienā, braucot cauri Katovicei, tad Čenstohovā iegriezāmies Jasno Goras klosterī. Ja esat tuvumā, nepalaidiet garām iespēju, tā ir ļoti īpaša vieta!
7. nakts Varšavas priekšpilsētā. Tas bija tāds stratēģisks lēmums, lai nākamajā dienā nepazaudētu laiku, stumdoties lielpilsētas strēgās, un pagūtu apskatīt Myšlewicki pili; un dažiem bija jānokļūst arī lidostā. Viss izdevās, visi visu paguva.
Un 8. nakts jau pie Suvalkiem. Kā jaušat, tad sparīgs pārbrauciens jāveic, lai tur tiktu. Bet nakšņošanas vieta tik burvīga un spēkus atjaunojoša, ka arī
nākamās dienas ceļš līdz Rīgai kopā ar Renault tāds prieka pilns nieks vien bij!"
Par ceļošanu ar Renault Rafale Dita norāda:
"Automašīnas dizains ir elegants, mūsu auto piemita arī gana ekscentriska krāsa, kas to nevienā brīdī neļāva izlaist no acīm ne mūsu ceļabiedriem, ne citiem auto mīļiem. Un iedvesmoja mani neatpalikt no auto ekstravagances, tādēļ es teiktu, ka Rafale ir īsts iedvesmas avots un motivācija turēt galvu vienmēr augšā! Gan kā šoferim, gan kā līdzbraucējam auto man šķita ļoti ērts un plašs. Debešķīgu sajūtu auto piešķir jumta logs, protams! Tas ļauj ķert gan sauli, gan naksnīgās debesis, un lieliski izskatās pat lietus laikā. Tas jebkuru braucienu ieceļ luksusa klasē."
Lai arī ceļojuma dinamiskais režīms un tālie pārbraucieni apgrūtināja spēju novērtēt auto ekonomiskumu, Ditasprāt, auto ir ekonomisks. "Auto panelī varēju sekot līdzi tam, kā katra bremzēšana lādē auto akumulatoru, un esmu pārliecināta, ka tos ceļojuma posmus, kurus pavadījām, sēžot sastrēgumos, nobraucu krietni ekonomiskāk, nekā tas būtu izdevies ar citu auto," tā Dita.
Izvēloties hibrīdu, Dita uzsver - brauciens ir daudz klusāks! "Pie tā gan man kā šoferim vienmēr jāpierod no jauna, ka auto skaņa nav īsti orientieris. Vairākkārt lūkojos, vai vispār dzinējs darbojas, vai kaut ko neesmu saspaidījusi jaunajam auto ne tā. Bet nē! Auto ir tik delikāts un “pieklājīgs”, un ar savām skaņām neuzmācas braucējiem.
Apziņa, ka brauciens ir dabai draudzīgāks, ir patīkama.
Un iespēja retāk iebraukt degvielas uzpildes stacijā ir priekšrocība."
Runājot par tālākiem pārbraucieniem, pēc Ditas domām, autovadītājam ir svarīga spēja mainīt un pielāgot sēdekļa pozīciju savām vajadzībām, kam komplimentēja arī masāžas krēsla funkcija; tomēr pats svarīgākais ir spēja pietiekoši labi kontrolēt situāciju uz ceļa, ko atvieglo automašīnas spidometra atzīmes, kas atspīd vējstiklā, un automašīnas autopilota funkcija.
"Līdz šim es autopilotu izmantoju tikai degvielas ekonomijas dēļ, bet Renault autopilotu es lietoju, gan lai apbrīnotu jaunāko tehnoloģiju sasniegumus, gan lai patiešām atvieglotu sev braucienu, jo autopilota spēja turēt auto joslā un uzmanīt attālumu no priekšā braucošajiem transportlīdzekļiem ievērojami paaugstina ne tikai komfortu, bet arī drošību," norāda viņa.
Ceļojuma laikā Dita iejutās arī pasažiera lomā un spēja novērtēt, ka auto ir gana ērts un tajā ir paredzēta vieta ne tikai bagāžai, bet arī mazajiem niekiem. "Vienīgais auto mīnuss, ko manīju kā pasažiere, bija tas, ka brīžos, kad auto saslēgšana ar telefonu negāja tik raiti kā gribētos, auto to neļāva veikt, esot kustībā. Tas mazināja iespējas palīdzēt šoferim," atklāj viņa.
Tā kā Dita ceļoja 13 cilvēku ekipāžā ar trim auto, doma nakšņot auto viņiem nebija ienākusi prātā. "Tik zemu automašīnas sēdekļus brauciena laikā nenolaidām, bet ticu, ka nakšņot auto varētu būt iespējams," prāto Dita.
Rezumējot aktrise uzsver: "Ja gribas ceļot ar glanci un komfortu, tad - Renault Rafale!"
Renault Rafale noliktavā pieejamās automašīnas apskatāmas šeit. Automašīna pieejama testa braucieniem Rīgā, Skanstes ielā 31A. Vairāk informācijas www.norde.lv
Raksts tapis sadarbībā ar "Norde".