Pirms pāris dienām lasīju TVNET pārpublicēto interviju ar Tommy Genesis – lai gan viņas daiļrade lielākoties tiek uzskatīta par repu, pati māksliniece apgalvoja, ka nekad neesot radījusi hiphopu, bet gan mākslu. Vai tev ir svarīgi, lai pie tavas mūzikas būtu birka «reps»?
- Šeit, Latvijā, man tas ir diezgan svarīgi, jo vēlos mainīt viedokli par šo žanru.
tiek novērtētas tās jomas, kurās reps ir bijis progresīvāks un oriģinālāks par citiem mūzikas žanriem. Es uzskatu, ka pie mums reps vēl nav ticis šādi «kanonizēts», tāpēc, piedāvājot šo ierakstu, izvēlos to pozicionēt kā «repu», sakot — lūk, šis ir mans jaunais ieraksts, un arī tā var skanēt reps. Tas ir iemesls, kāpēc es sevi saucu par reperi un savu mūziku — par repu, jo ticu, ka varu stimulēt nedaudz progresīvāku sarunu šajā jautājumā.
Vai tev šķiet, ka tu sasniedz to cilvēku ausis, kas ikdienā ar repu ir uz «jūs»?
— Es cenšos to darīt. Tāpēc reizēm esmu gatavs paciest pretreakciju, ja tas nozīmē, ka esmu sasniedzis jaunas ausis. Esmu arī par to, ka Latvijas reperiem būtu jāiesniedz savi ieraksti «Zelta mikrofonā». Par to, vai ierakstus vajag vai nevajag tur iesniegt, starp Latvijas reperiem ir bijušas diskusijas jau gadiem. No vienas puses — vērtības, ko labā hiphopa mūzikas ierakstā novērtējam mēs, tur īpaši netiek ņemtas vērā, vismaz pēc mūsu novērojumiem. No otras puses — manās acīs ļoti vērtīga ir tā diskusija, kas rodas ap šo pasākumu. Piemēram, iztēlosimies scenāriju – «Balzams» tiktu iesniegts nominācijā «labākais hip-hop albums», tas tiek nominēts un neuzvar, par spīti lielākās daļas klausītāju domām. Jau šajā brīdī es jūtos kā ieguvējs, ne tikai tāpēc, ka vispār esmu ticis nominēts, bet tāpēc, ka pēc tam neglābjami seko karstas diskusijas, parasti arī sašutums, kas, manuprāt, noved pie daudz labākām lietām nekā balvas, ko uzlikt uz plaukta. Ir mūzika, ko uztrauc pārlieku koncentrēta analītika, taču repam tās vienmēr ir pietrūcis. Paturpinot šo scenāriju — varbūt 20 cilvēki pēc tam uzzinās, ko es daru, tieši tāpēc, ka šo nomināciju pavadīs šāda ažiotāža, tādēļ redzēsiet mani tur arī šogad, es ceru. Atklāti sakot, ja Latvijā būtu vēl citi «Zelta Mikrofonam» līdzīgi pasākumi, es droši vien pievērstu uzmanību un veltītu enerģiju arī tiem. Tas pats attiecas uz publikācijām un intervijām portālos — lai gan tas, ko pēc tām saņemu pretī, parasti ir negatīva pretreakcija, esmu saskāries ar cilvēkiem, kas saka: «Vecīt, sorry, pateikšu godīgi, sākumā tu man nepatiki, bet tad paklausījos, paklausījos... īstenībā baigi labi, tagad visu laiku klausos!» Man šķiet, ka tas ir tas, kas pie mums jādara, – ja ir vēlme šī žanra «stigmu» mazināt, tas ir tiešs veids, kā to darīt. Šis process, kā jau daudzi uz izaugsmi un panākumiem tēmēti procesi, reizēm prasa ieguldījumus. Atliek tās negācijas sagremot, pārstrādāt un izmantot par savu degvielu. Augļiem vajadzīgs ilgāks laiks.