Jā, hiphops ir modē, tas dominē, taču, ja no tā paņem to labāko, tad var turpināt dzīvot arī rokmūzika.
Tā vietā, lai ierakstītu albumu ar saviem čomiem, Vaits sācis interesēties, kas ir tie mūziķi, kas spēlē dzīvos instrumentus reperu Kendrika Lamāra, Jay-Z, Kanjes Vesta koncertos. Kad apzinājis šos mūziķus, uzaicinājis uz ierakstu studiju.
Rezultātā tapis albums, kurā saplūst labākais no blūzroka, labākais no hiphopa, kā arī šis tas no fanka, elektronikas un psihedēlijas.
Džeks izkāpis no savas komforta zonas. Albums nav tapis viņa vinilražotnes/studijas/rančo «Third Man Records» Nešvilā, bet gan Ņujorkā.
Aizraušanās ar hiphopa estētiku datējama jau agrāk. Viens no albumā iekļautajiem skaņdarbiem «Ice Station Zebra» tapis laikā, kad Džeks plānoja kopīgu albumu ar reperi Jay-Z. Četru minūšu garā dziesma balstās uz bungu un basa rifa, kurš ieskaņots kā cilpa un brīžiem atkārtojas kā sampls. Tam visam pa virsu blūzīgas klavieres, kongu piesitieni, džezīgs bass par kuru atbildīgs sesiju mūziķis «NeonPhoenix» (spēlējis ar Herbiju Henkoku, Kanje Vestu, Migelu). Visas nianses aprakstīt nav iespējams. Ar katru jaunu klausīšanās reizi var atklāt ko jaunu.
Viens no spēcīgākajiem albuma skaņdarbiem ir arī viens no senākajiem. «Over and Over and Over» pirmie aizmetņi radušies jau 2005. gadā. Vairākas reizes skaņdarbs ierakstīts, līdz tikai tagad, pieslēdzot fūzētu oktāvera (octaver) pedāli, Vaits atzina šo versiju par labu esam.
Ģeniāls (jā, lietošu šādu apzīmējumu) ir arī «Corporation» - tāds kā smagnējs Stīvija Vondera «Superstition» ar fūzētu klavinetu visam pāri.
«Esmu nolēmis dibināt korporāciju! Kurš piedalās?»
Viens no gada albumiem. Rokmūzikas jomā šo būs grūti kādam pārspēt.
Izdošanas datums - 23.03.2018.
2005. gadā Vaita grupa «The White Stripes» uzstājās Rīgā «Sapņu fabrikā».