Es klausos mūziku un cienu autorus, kas tekstiem pievērš ārkārtīgi lielu uzmanību. Šeit varētu piesaukt gan «Radiohead», gan Keitu Bušu, Bjorku vien kā dažus no piemēriem, kas nav dzejnieki, bet patiesi neizsmeļami talantīgi mūziķi, kuri savā daiļradē spējuši izpausties ļoti spēcīgos tekstos, bet viņi nekad to nav stādījuši priekšā kā dzeju. Un tas nav izšķiroši. Neuzskatu, ka dzejai ir jābūt obligātam nosacījumam labas dziesmas radīšanai, galvenais ir autora vērība pret tekstu. Tā ir mana kā klausītāja un mūziķa izvēle, vērst uzmanību uz teksta kvalitāti. Diemžēl mans darbs, kas saistīts ar tekstu lasīšanu lielos apjomos un to izvērtēšanu, nenoliedzami ietekmē mani kā klausītāju un mūziķi. No tā es nevaru izvairīties.
Profesionālai dzejai un populārajai mūzikai Latvijā ir sena kopīga vēsture. Būdams literatūrzinātnieks, noteikti esi pētījis, kad un kāpēc padomju laiku «komponista/vārdu autora» koncepciju 80. gadu sākumā pakāpeniski nomainīja pašu mūziķu (Mielavs, Dižkačs) sacerēti vārdi.
Lai tiktu cauri cenzūras sietam, vieglāk bija komponēt dzejoļus, kuri jau bija publicēti grāmatās, un tādējādi bija droši, ka neviens tajos vairs neko nemainīs, ja jau bija pieļauta to publicēšana grāmatā.
Vai spēj izskaidrot dziedātāja Dona fenomenu? Cik liela nozīme viņa panākumu kaldināšanā ir dzejoļiem? Guntara Rača dzejoļu grāmatu lielo popularitāti?
Dona un Guntara Rača teksti klausītājiem ir tuvi, jo tur atrodamas valodas klišejas un sentimentalitāte, kas nenoliedzami publiku uzrunā. Taču tā nav dzeja. Nejauksim šīs divas lietas - dziesmu tekstus un dzeju kopā. No sirds iesaku izlasīt šā gada Normunda Naumaņa balvas kritikā laureātes Andas Baklānes rakstu, kas raksturo to, ko man šobrīd vaicā. Anda to ir pateikusi tik trāpīgi, ka parakstos zem katra viņas vārda [skat. resursus - aut.].
Saki, ka tas «nenoliedzami publiku uzrunā»... Ko tas liecina par mūsu publiku?
Vien to, ka klausītāju gaumes ir dažādas un katrs no mums meklē dziesmās ko citu.