Par «Instagram» slavenību kļuvusi melnādainā modele Šudu (Shudu), kuras negaidītā parādīšanās modes pasaulē sacēla nelielu vētru. Izrādās, Šudu ir fotogrāfa Kamerona Džeimsa-Vilsona (Cameron James-Wilson) digitālais mākslas projekts - mākslīgi radīta persona.
Mākslas projekts - pirmā digitālā modele
2018. gadā mode un tehnoloģijas ik pa laikam saplūst vienā veselā.
Pirms pāris nedēļām modes zīmols «Dolce & Gabana» savā skatē izmantoja dronus, kas ļāva prezentēt rokassomiņu jaunākos modeļus lidojumā. Šajos laikos, kad ar tehnoloģiju palīdzību tiek sasniegts daudz efektīvāks rezultāts, digitālās modeles izveide šķiet pašsaprotama.
Kamerons rūpīgi veidojis katru savas digitālās modeles tēlu, viens attēls aizņēmis apmēram trīs pilnas darbadienas un vairākas plānošanas nedēļas.
«Mani iedvesmoja Dienvidāfrikas princese - lelle Bārbija,» atklāj fotogrāfs. Vēl kā iedvesma reālajā dzīvē kalpojusi jaunā melnādainā Holivudas aktrise Lupita Njongo (Lupita Nyong'o) un austrāliešu modele Dakija Tota (Duckie Thot).
Plašāku ievērību šī digitālā modele ieguva, kad dziedātājas Rianas zīmols «Fenty» pārpublicēja viņas foto, kurā modele redzama ar šā zīmola lūpu krāsu. Publicētais foto ieguva 222 000 tūkstošus «like», salīdzinot ar citiem attēliem, kuriem «like» skaits bijis vidēji ap 50 000. Modeles autors piebilst, ka tajā mirklī neviens nezināja, ka Šudu nav reāla persona.
Vai nākotne ir digitāla? «Ja vien kāds no lielākajiem pasaules modes zīmoliem nevēlēsies kādā kampaņā izmantot Šudu vai citus izveidotos digitālos modeļus, visticamāk, šāda mākslas izpausme paliks tikai vizuāls darbs, bet tam būs milzīgas sociālas sekas.»