Ziemeļamerikas lielākais elektropreču izplatītājs «Best Buy» paziņojis, ka jau pavisam drīz pārstās savos veikalos tirgot mūzikas kompaktdiskus, ziņo «rollingstone.com».
«Best Buy» paziņo, ka vairs netirgos kompaktdiskus
Kā rāda kompānijas finanšu dati, kompaktdiski veikalam dod vien aptuveni 40 miljonu dolāru ienākumus un ar katru gadu šis apjoms samazinās. Saskaņā ar «Billboard» izdevuma publicēto informāciju pagājušogad kompaktdisku pārdošanas apjoms Ziemeļamerikā samazinājies par 18,5 procentiem.
«Best Buy» diskus tirgos vēl līdz 1. jūlijam, un tad tos izņems no apgrozījuma. Tomēr kompānija turpinās vēl vismaz divus gadus tirgot vinilplates, pildot doto solījumu pārdevējiem. Lai arī vinila pārdošana Ziemeļamerikā ir daudz zemākā līmenī nekā CD, proti, 2017. gadā ASV pārdoti 8,6 miljoni vinilplašu, salīdzinot ar diskiem, kas pārdoti 74,5 miljonu eksemplāru.
Kā nākamais, kas varētu rīkoties līdzīgi, tiek minēts gigants «Target», ja nepanāks vienošanos ar pārdevējiem par to, ka neiztirgotos eksemplārus pārdevējs paņem atpakaļ.
Līdzīgs liktenis drīzumā varētu piemeklēt arī DVD formātu.
Kā zināms, arvien lielāku lomu mūzikas patērēšanā ieņēmušas mūzikas straumēšanas platformas. Kompaktdisku kolekcionāri savukārt turpina apmainīties ar ierakstiem un kolekcijām tādās vietnēs kā, piemēram, «Discogs».
What do you think about the removal of CDs from Best Buy and the new conditions imposed by Target?https://t.co/mbthUbXbcc pic.twitter.com/9ZznTjAMKq— Discogs (@discogs) February 5, 2018