Vakar Latvijas 1. rokkafejnīcā notika dokumentālo filmu triloģijas «Savējie sapratīs» otrās filmas «Septiņdesmitie. Spožums un posts». Filma, kuras autori ir Mareks Bērents un Kristians Luhaers (režija), Daiga Mazvērsīte (scenārija autore), ), Kristians Luhaers, Uldis Jancis, Krists Luhaers, Valdis Celmiņš, Aleksandrs Grebņevs (operatori), Andris Barons (skaņu režisors) u.c., stāsta par pagājušā gadsimta 70. gadiem, kas mūzikā iezīmējās ar jaunās paaudzes rokmūziķu parādīšanos Latvijā.
Pirmizrādi piedzīvojusi filma «Septiņdesmitie. Spožums un posts»
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Iedvesmojušies no 60. gadu pasaules mūzikas grandiem - Elvisa Preslija, Bila Heilija, «The Beatles», «The Rolling Stones», «The Beach Boys», «Led Zeppelin» u.c., kā arī Latvijā milzu atzinību guvušajām pašmāju rokgrupām «Katedrāle», «Eolika», «2XBBM», «Melody Makers», «The Jockers» un citām, kas uz to brīdi bija jau izjukušas vai pārtraukušas darbību, parādās jaunas grupas: «Menuets», «Santa», «Jolanta», «Stroncijs 70», vēlāk – arī «Līvi», «Sīpoli», «Modo». Izmantojot latviešu dzejnieku dzeju, jaunā mūziķu paaudze arvien vairāk pievēršas oriģinālkompozīciju radīšanai, lai «caur puķēm», ar zemtekstu palīdzību, vēstītu par sev svarīgām, nacionālām tēmām.