Arvien vairāk mūziķi savos ierakstos reflektē par notiekošo uz lielās politiskās skatuves - Tramps, Brexit, terorisms, bēgļu krīze... arī «Positivus» festivāla viesi, Mančestras, Kentas un Ņūkāslas apvienotais kolektīvs «Everything Everything» nav izņēmums.
Slektivitāte, Tramps, Brexit... Ieskats «Everything Everything» albumā
Everything Everything «A Fever Dream»
(RCA) 9/12
«Vai kaut kas ar šo visu nav kārtībā? Vai kaut kas nav kārtībā ar mani?» («Is there something wrong with all of this? Or is there something wrong with me?») dziesmā «New Deep» jautā solists Džonatans Higss (Jonathan Higgs).
Tik tiešām nav grūti asociēt sevi ar šādu eksistenciālu jautājumu, kad pēc kārtējām ziņām Donalds Tramps paziņo kādu jaunu puspatiesību vai briti cenšas sastrēbt «Brexit» ievārīto putru. Par Latvijas politisko ainu nemaz nerunājot...
Grupas ceturtais studijas ieraksts «A Fever Dream» ir ne mazāk apokaliptisks kā «Muse» nesenie albumi. Jau ar pirmo dziesmu «Night Of The Long Knives» («Garo nažu nakts» (vācu - Nacht der langen Messer), Higss mūs nogādā nacistiskajā Vācijā 1934. gadā, kad notika Hitlera rīkotas ārpustiesas slepkavību sērijas, izrēķināšanās ar politiskajiem oponentiem. Ko gan ar to viņš mums vēlas pavēstīt?
Taču ne tikai politika (Tramps, Brexit), bet arī mūsdienu sabiedrības jaunās uzvedības tendences tiek apdziedātas šajā albumā. Līdzīgi kā «Arcade Fire» aktuālajā albumā, arī «Everything Everything» dzied (dziesmā «Desire») par «visu-šeit-un-tagad» pieeju dzīvei, par vēlmi saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti/novērtējumu.
Dziesmā «Ivory Tower» Higss pieskaras arī slektivitātei (slacktivism, no angļu valodas vārda slacker + aktivitāte) - tā ir mūsu virtuālās indentitātes spodrināšana ar pāris klikšķiem, aktivitāte bez piepūles, tāda kā refleksīvā impotence.
Mēs «ielaikojam» vai «nošērojam» kaut ko internetā un domājam, ka esam paveikuši ko nozīmīgu...
Muzikāli, kā allaž, grupas centrā ir solista Higsa melodijas, kas būvētas, lēkājot pa oktāvām - no zemas nots uz falsetu, kā arī melodiju dinamiskā ritmika, kas aizgūta no 1980. gadu sākuma postpanka estētikas («XTC», «The Teardrop Explodes»).
Albumu producējis Džeimss Fords (James Ford), kurš strādājis ar «Arctic Monkeys», «Depeche Mode» un «Foals».
Rekomendēju!
Izdošanas datums - 18.08.2017.