Latviešu jaunuzņēmums «Gamechanger Audio» izstādē ASV prezentēja savu pirmo produktu PLUS Pedal. Ģitāras pedālis jau nonācis vairāku pazīstamu mūziķu redzeslokā, to vidū ir leģendārās britu rokgrupas «Pink Floyd» mūziķis Rodžers Voterss (Roger Waters) un nesen Rīgā vaigā skatītās grupas «Red Hot Chili Peppers» ģitārists Jošs Klinghofers (Josh Klinghoffer).
Latviešu izgudrojumu «PLUS Pedal» izmanto pasaulē slaveni mūziķi
Bez jau nosauktajiem māksliniekiem šobrīd pedāli izmanto pasaules džeza grandi Kurts Rozenvinkels (Kurt Rosenwinkel) un Džons Skofilds (John Scofield), kā arī mūziķi, kas uzstājas kopā ar tādiem pazīstamiem vārdiem kā Stīvijs Vonders (Stevie Wonder), Pollija Džīna Hārvija (PJ Harvey) un Edward Sharpe and the Magnetic Zeros. Uzņēmums nesen atgriezies no Nešvilas, ASV, kur veiksmīgi aizvadīta piedalīšanās prestižajā mūzikas instrumentu izstādē «National Assiciation of Music» (NAMM).
«Lēmumu braukt uz Nešvilu pieņēmām februārī, uzreiz pēc šīs pašas izstādes Kalifornijā, kur guvām ievērojamus panākumus, uzmanību un publicitāti. Pateicoties lielajai cilvēku interesei, no sākuma prototipa nonācām līdz ražošanai, un pirmie pedāļi tiks izsūtīti jau šā mēneša vidū,» informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību pārstāvis Matīss Tazāns.
Pedāļa veidošana sākta 2015. gada rudenī, un bija nepieciešami 12 mēneši, lai nonāktu līdz pabeigtam prototipam. «Šis pedālis dod jaunu funkciju, kas elektriskiem instrumentiem iepriekš nav bijusi.
Tie, kuri pazīst klavieres, zina, ka apakšā ir bronzas vai misiņa pedālis, kuru piespiežot skaņa izskan lēnāk.
Tas tiek panākts mehāniskā veidā, atslābinot skaņas slāpētājus. Mēs šo principu pielāgojām elektriskās ģitāras skaņas apstrādes sistēmai,» intervijā portālam parmuziku.lv stāsta Iļja Krūmiņš.
«PLUS Pedal» izstrādājis uzņēmums Gamechanger Audio, kura kodolu veido mūziķis un idejas autors Iļja Krūmiņš kopā ar inženieriem Mārtiņu Meļķi un Kristapu Kaļvu. Kopā uzņēmumā darbojas seši cilvēki un vēl bez nosauktajiem jāpiemin finansists Didzis Dubovskis, dizainers Fricis Kalvelis un mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālists Matīss Tazāns. Uzņēmuma ideja ir neapstāties pie viena produkta, bet arī turpmāk ražot unikālus, nebijušus mūzikas instrumentus un ar tiem saistītus aksesuārus.