«Barons Korfs bija mītisks, jo visiem bija viens uzvārds. Tāpēc mūsu vietējos nostāstos un senlietu krātuvē pieejamos materiālos, ja arī kaut kur tiek minēts, tad tikai un vienīgi kā barons Korfs bez personiskām iezīmēm,» izpētījusi Raškova. Interesanti, pēc grāmatas autores domām, esot arī tas, ka lielai daļai dzimtas pārstāvju dots vārds Nikolajs, Niklauss vai Niklāvs. «Tāpēc ļoti svarīgi ir šie dzimšanas gadi, lai viņus varētu atšķirt,» viņa piebilst.
Priekules vecais centrs - ķieģeļu ceplis, Zviedru vārti, luterāņu baznīca, ielu plānojums - veidojušies tieši šīs baronu dzimtas laikā, un katrs no saimniekiem devis savu pienesumu Priekules attīstībai.
Laikā, kad Korfi 15.gadsimtā ienākuši Latvijas teritorijā, Priekule bijusi viņu pirmā mītnes vieta. «No šejienes tad viņu pēcteči izpletās līdz pat Skandināvijai un joprojām tur dzīvo līdz pat tālajiem ziemeļiem un Sibīrijai. Tad arī līdz dienvidiem. Krimā es atradu Korfus represēto sarakstos, kas piederēja pie mūsu zara. Ukraina, Baltkrievija, Urāli – praktiski visa plašā Krievija, bet viņu sākotne 15. gadsimtā ir tieši šeit – Priekulē,» zina stāstīt grāmatas autore.
Interesanti, ka Vaiņodes novadā atrodamo kapu ansamblī īpaši izceļas krusts, kuru rotā Masonu ložas simbols: «Mūsu Korfiem ir bijusi saistība ar masoniem. Tajā laikā viņus laikam vairāk dēvēja par brīvmūrniekiem.»
Ļoti konkrēta dokumentāla apstiprinājuma tam, ka Priekules baroni bijuši saistīti ar Masonu ložu, neesot, taču Raškova norāda, ka saistība esot.