Te tad arī sākas tas aizraujošais un sulīgais lauciņš, kur Mihails Barišņikovs var daudzšķautņaini atklāt savu tēlotāja talantu.
Tas ir viens vārds – šizofrēnija. Cīņa ar sevi. Ņižinska duelis ar savām domām. Savas ēnas nepazīšana!
Uz skatuves varam redzēt emocionāli spēcīgu dvēseles monologu. Patiesībā tas ir vājprāta un prāta duets, kas skan Barišņikova tēlotā trīsdesmit gadus vecā Ņižinska galvā. Burtiski plānprātīgi un kosmiski viedi.
«Es neesmu Kristus, es esmu Ņižinskis...» pretī restotai rūtij ar izstieptu roku skan Barišņikova samtainā balss.
Izrādē Ņižinska domas skan un atkārtojas kā mantra, buramvārdi, kas stāsta par attiecībām ar cilvēkiem, Dievu, karu un mieru, dzīvību un nāvi, bezdibeni un kalnu, seksu un tabu, bailēm un drosmi... «Es esmu zvērs, plēsoņa. Es praktizēju masturbēšanu un garīgumu. Es apēdīšu visu, ko noķeršu. Mani neapturēs,» izrādē skan Ņižinska vājprāts Barišņikova balsī.
Un tas Barišņikova smaids caur balto grimu... Tas liek sastingt. Tas patiesi ir traks!
Glezna, kas atdzīvojas vājprāta instinktos un kustības mākslā
Izrādes odziņa ir tās neierastā struktūra, kad nezini, ko sagaidīsi nākamajā minūtē. Lai gan tā nav dejas izrāde, to katru mirkli pavada kustība. Izrādē dzīvajā izpildījumā skan arī Barišņikova balss, kas būs saklausāma kā krievu, tā arī angļu valodā, bet bez tā iestudējumā izmantoti arī režisora Vilsona balsu ieraksti. Pēcāk uzzinu, ka Ņižinska sievu Romolu ierunājusi amerikāņu dejotāja un heoreogrāfe Lusinda Čaildsa, kuru pats Barišņikovs nodēvējis par vienu no izcilākajām mūsdienu horeogrāfēm.