Interesanti, ka esat kļuvusi par muzikāli tik brīvi domājošu mākslinieci, jo sākotnēji tikāt audzināta ļoti stingrā klasiskās mūzikas krievu tradīcijā. Pastāstiet, lūdzu, par savu pieredzi ar krievu vijoles skolotāju!
- Es sāku mācīties vijoles spēli septiņu gadu vecumā. Mani tiešām audzināja stingri, bet man patika tā cītīgā krievu vijoles skolas pieeja. Man ļoti paveicās, ka tiku ielikta tādā disciplīnā un man lika mācīties fantastisko Eiropas klasiskās mūzikas bagātību. Nācās iemācīties ne tikai muzikāli, bet arī tehniski ļoti sarežģītus meistardarbus, kas man krietni noderējis vēlāk. Skolotāja Alla man iemācīja daudzas lietas, ne tikai, kā spēlēt vijoli. Arī to, kā uzvesties uz skatuves. Biju ļoti kautrīgs bērns, bet nācās sevi pārvarēt, jo sapratu, ka cilvēki nāk uz koncertu tevi klausīties un tev jābūt labākajā formā, tev jāļauj viņiem sajusties īpašiem, ja tu to spēj. Šādu attieksmi esmu saglabājusi kopš bērnības.
Tik stingra pieeja prasa arī labu instrumentu, ar ko mācīties spēlēt. Kā jūs izdomājāt mācīties tieši vijoli un vai jums bija pieejams labs instruments?
- Vispirms domāju mācīties spēlēt klavieres, taču tad mūzikas skolā tika prezentēti dažādi mūzikas instrumenti un es izdzirdēju vijoli. Iemīlējos momentāni! Teicu mammai, ka man ir jāspēlē tieši šis instruments. Viņa, protams, nebija pārāk droša, jo pirms tam aizrautīgi teicu, ka vēlos spēlēt klavieres. Tādēļ mūzikas skolā mācījos gan klavieru, gan vijoles klasē. Man labi veicās abās, taču vijole iekaroja īpašu vietu manā sirdī. Manas attiecības ar to bija kā ar radinieku. Tā tas ir saglabājies līdz pat mūsdienām. Tas ir sarežģīts instruments. Ir nemitīgi jātrenējas, lai varētu spēlēt tehniski augstā līmenī. Kad esi pārvarējis tehniskās grūtības, tad vari sevi izpaust pilnībā. Ar burvīgu toni, ar dziļu skaņu, ar dvēseli. Vijole ļauj pateikt ļoti daudz. Ne velti tas ir instruments, kas ir vistuvākais cilvēka balsij.