Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Lil Mama «VYP: Voice of the Young People» (18)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Megagrāvēja «Lip Gloss» izpildītāja - repa māksliniece Lil Mama laidusi klajā debijas albumu.

Lil Mama «VYP: Voice of the Young People»

(Jive/Zomba)

7/12

Pagājušogad CD apskatu rubrikā (labi skan :) ... «rubrikā»!) jau minēju šo jauno 1989. gadā Hārlemā dzimušo reperi Lil Mama (īstajā vārdā Niatia Jessica Kirkland), nu beidzot varam novērtēt divus gadus tapušo pilno studijas plati «VYP: Voice of the Young People».

Būtībā šis ieraksts ir visu jaunāko Amerikas komerchiphopa un R&B tendenču spogulis - gan vizuālās, gan skaņu estētikas ziņā. Un kā jūs domājat, vai šajā platē ir dzirdams T-Pain? Protams, kā tad bez viņa...

Pēc pagājušā gada Soulja Boy uzvaras gājiena Amerikā man vairs nav ilūziju par hiphopa muzikālās valodas iedarbīgumu, sajutos gluži kā kādā antiutopiskā novelē, kurā cilvēku veselo saprātu un spriestspējas izsūkuši kādi ārēji spēki (piemēram, citplanētieši), atgriežot cilvēci kādā no agrīnajām evolūcijas pakāpēm, kur savstarpējā komunikācijā izmantoti izteiksmīgi žesti un neverbāli izsaucieni. Šajā ziņā ģeniāla ir amerikāņu režisora Maika Džadža (Mike Judge) antiutopiskā komēdija «Idiocracy», kurā aplūkota pasaule pēc 500 gadiem, kad cilvēce ir degradējusies tik tālu, ka lielākais kino kases grāvējs ir tikai un vienīgi lielas, milzīgas, pa visu ekrānu nofilmētas plikas pēcpuses demonstrēšana kinoteātros. Tāda, lūk, komēdija...

[bl]

Nu jā, kāpēc šāda atkāpe ... arī «Idiocracy» attēlotajā «muļķu civilizācijā» vienīgais mūzikas žanrs, kas izdzīvojis, ir hiphops, turklāt 2506. gada ASV prezidents ir melnādains reperis ar kārtīgu «blingu» (rotu) kaklā. Vienkārši Soulja Boy grāvējs «Crank That», manuprāt, zināmā mērā ilustrē šo pakāpenisko civilizācijas degradēšanās tendenci. Citādi šīs dziesmas milzīgos panākumus es nespēju izskaidrot.

Nu, lūk, arī Lil Mamas (ak, jā, vai tad jau mums nav bijuši Lil Kim, Lil Jon vai Lil Wayne?) platē ir viens šāds «Ouuuu ...Ouuuu» skaņdarbs «G-Slide (Tour Bus)», acīmredzot «visādam gadījumam», ja nu neviens cits singls īsti nenostrādā (šis skaņdarbs jau oficiāli izdots kā singls). Būtībā tāds amerikānisks ekvivalents mūsu pašu salīdzinoši inteliģentajam «Pastum, pastum, pietupies».

"Lil" Mama get it poppin" puttin" work G-slide for me (Hey) G-slide with me (Hey) G-slide with me (Hey)"

Nepārprotiet, Lil Mama ir visnotaļ talantīga meitene, viņas rečitatīvs ir labākajās Salt-n-Pepa tradīcijās, taču plate kopumā veidota pēc pēdējos gados izstrādātas formulas - daži top producenti, daži top tandēmi, daži potenciāli top hiti utt.

Jaunās paaudzes rupors («VYP: Voice of the Young People»), tā vismaz plates nosaukumā cenšas sevi pozicionēt Lil Mama, albumā sadarbojas ar «jauno džeksonu» Krisu Braunu, T-Pain, Yirayah, Peter Toh u.c. Producentu komanda: Cool & Dre, Scott Storch, The Runners un Dr. Luke. Kā bonuss beigās pievienots duets ar kanādiešu dziedātāju Avrilu Lavinju (Avril Lavigne) «Girlfriend».

Lil Mama ne tikai repo - pagājušogad viņa aktrises ampluā bija redzama Šona Kingstona (Sean Kingston) vasarīgās dziesmas «Beautiful Girls» videoklipā.

Albumu ievada neliels intro skits, kurā Lil Mama atklāj to, no kurienes nākusi, stāsta par savu sūro «ielu dzīves» pieredzi u.tml. Seko pirmais atpazīstamākais singls «Lip Gloss», «One Hit Wonder» ir autobiogrāfisks vēstījums par reperes ceļu «no ērkšķiem uz zvaigznēm». Sekojošais «Shawty Get Loose», kas ieskaņots kopā ar Krisu Braunu un T-Pain ir veltījums pagājušogad aizsaulē aizgājušajai reperes mammai Tārai Kirklandei (Tara Kirkland). Arī «What It Is (Strike a Pose)» piedalās T-Pain, viņa afrikāniskais, vokodētais dziedājums kļuvis par pēdējo divu gadu R&B mūzikas pazīstamāko zīmolu.

Viens skaņdarbs, kas man tiešām iekrita ausīs, ir «timbalandiskais», liriskais «Swim» ar nelaiķei Lizai Lopezai (TLC) raksturīgu rečitatīvu. Kopumā, protams, klasisks mūzikas produkts, kuram, visticamāk, būs lemts sevi atpelnīt.

Izdošanas datums - 28.04.2008.


Nepalaid garām!

Uz augšu