Patiesībā Pērs Gints kā varonis ir pat diezgan pretīgs un nepatīkams. Var jau it kā viņu saprast, bet man vairāk žēl sievietes, kas viņu sēž un gaida.
- Vai arī savas izrādes varones sauc par Solveigām?
- Es viņas varētu nosaukt par mūsdienu Solveigām. Strādājot un diskutējot ar aktrisēm, sapratām, ka Solveiga tomēr kā tēls iemieso šķīstu un tīru mīlestību. Šodien es vairs nevaru iztēloties šādas attiecības. Solveiga oriģinālajā stāstā Pēru Gintu satiek tikai pāris reizes, apsola viņu gaidīt un pēc tam lielākoties dzīvo ar pašas uzburtu viņa tēlu. Nevar taču apgalvot, ka pēc dažām tikšanās reizēm viņa uzreiz saprata, kas viņš par cilvēku. Tajā pašā laikā mūsdienās šāda veida ilūzijas, iztēlošanās un mīlestība tomēr vēl pastāv, bet ne tik tīrā veidā.
- Vai, tavuprāt, neveiklums attiecību veidošanā, par ko tiek runāts izrādē, ir laikmeta iezīme?
- Es domāju, ka tā nav bijis vienmēr. Piemēram, alu cilvēkiem, visticamāk, tas notika diezgan vienkārši. Protams, izrādes vēstījumā pavīd kaut kādas laikmeta iezīmes un, manuprāt, arī Latvijā konkrētai sabiedrības daļai raksturīgas problēmas. Lai gan lielākā daļa no izrādes stāstiem iegūta no manu draugu un paziņu loka, zinu, ka daudzi citi, izdzirdot šos stāstus dzīvē, nespēj tos saprast. Manuprāt, varoņu problēmas slēpjas nespējā godīgi pateikt savas domas, jo pastāv kaut kādi it kā nerakstītie sabiedrības noteikumi, ka abi dzimumi spēlē kaut ko, ko otrs it kā gribētu redzēt un dabūt, bet nekas patiesībā starp šiem cilvēkiem nenotiek. Man šķiet, ka šāda nespēja izrunāties bijusi visos laikos, bet tas, protams, atkarīgs arī no paša cilvēka. Varbūt mūsdienās var vainot pseidoatklātību, kas it kā parādās internetā, bet pēc tam to ir ļoti grūti pārnest uz reālu saziņu. Piemēram, ir ļoti viegli ar kādu paziņu čatot feisbukā, bet, kad satiekaties dzīvē, pēkšņi vairs nav par ko runāt un ir neveikli.