/nginx/o/2018/07/14/9036795t1h5d21.jpg)
Ja tā filozofiski paraugāmies uz dzīvās pasaules būvi, tūdaļ pamanām, ka dabā daudz izteiksmīgāki par mātītēm ir gandrīz visu dzīvnieku sugu tēviņi. Varbūt, balstoties tieši uz šiem vērojumiem, arī seno cilvēces kultūru pirmsākumos tieši vīrieši krāsojās izteiksmīgāk un uzkrītošāk, vienlaikus veicot kosmētiskās procedūras.
Mūsdienās kosmētika jau gadu desmitiem, pat simtiem ilgi bijusi sieviešu privilēģija, taču nu laiki atkal mainās – pasaulē arvien populārāka kļūst vīriešu kosmētika, krāšļus ieskaitot. Arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta cīņai ar ādas novecošanos, kurā palīdz gan krēmi, gan pūderis, skropstu tuša utt.
Vīrieša āda
Tā ir izturīgāka, elastīgāka un noturīgāka nekā sievietēm, par ko jāpateicas vīriešu hormoniem – tie labāk pretojas laika postošajai iedarbībai, kas sejā atstāj grumbas. Taču arī vīrieša āda bez kopšanas nevar ilgi pretoties stresa, vides, tabakas dūmu un īpaši regulārajam skūšanas kairinājumam, kas sagrauj aizsargājošo lipīdu slāni. Daudzi kosmētiskie zīmoli vīriešu līnijā pirmkārt piedāvā līdzekļus skūšanās procedūrai, piemēram, labi zināmā Nivea for Men klāstā ir skūšanās želeja, putas un losjoni, taču tajā iekļauti arī sejas ādas pamatkopšanas līdzekļi ?– mitrinošas emulsijas, intensīvi, barojoši krēmi un līdzekļi acu zonai.
Svarīgi zināt, ka uz noskūtas ādas uzliets alkoholu saturošs losjons tikai nevajadzīgi kairina jau tā jutīgo ādu. Spirts nepavisam nav tas labākais antiseptiķis, tieši otrādi – tas vairo ādas stresu un nevajadzīgi sausina. Vīriešiem ar jutīgu un sausu sejas ādu vajadzētu pilnībā atteikties no ikviena kopšanas līdzekļa, kura sastāvā ir alkohols.
Īpaša ofensīva vīriešu kosmētikas piedāvājumā vērojama populāro parfimērijas zīmolu segmentā. Pamatā ir vīriešu tualetes ūdens, tam seko dezodorants, dušas želeja un – pilns sejas ādas kopšanas arsenāls. Rīgas parfimērijas veikalu plauktos šādu vienotu līniju vīriešu komplektu piedāvā daudzas sevi cienošas firma – «Shiseido», «Lancome», «Clinique», «Biotherm Homme», «Matis homme» u.c. Protams, vīriešiem domātie produkti atšķiras ne tikai ar savu rūgteno vai svaigo aromātu un tekstūru, kas salīdzinoši ir vieglāka (vīriešiem nepatīk sajust uz sejas ķepsi), bet arī saturu. Ne velti jau tika pieminētas vīrieša ādas atšķirīgās īpašības – tā ir teju divreiz biezāka un taukaināka (kosmetologi norāda uz 80% vīriešu ar šādu ādas tipu), tādēļ sejas krēmos jābūt matējošiem un pretiekaisuma līdzekļiem. Vīriešu ādā krunciņas parādās salīdzinoši vēlu, toties dziļas un labi pamanāmas. Šo procesu regulē hormonu darbība, tādēļ vīriešiem un sievietēm jālieto tikai un vienīgi savam dzimumam paredzētie pretnovecošanās preparāti! Speciālisti iesaka jau no 30 gadu vecuma sākt lietot anti–age sērijas krēmus. Tie var būt preparāti ar liftinga efektu, kas cīnās ar krunciņām.
Mūsdienu dzīves apstākļi diemžēl ļoti veicina ādas novecošanos, un šo faktoru kļūst arvien vairāk: katru dienu ofisā pie datora tiek pavadītas daudzas stundas, turklāt mākslīgajā apgaismojumā pat dienas laikā, arī stress un slikts miegs negatīvi atsaucas uz ādas stāvokli. Nereti darba dienas beigās āda kļūst apvītusi, blāva, un cēlonis šādai destrukcijai ir mitruma zudums. Āda taču ir vislielākais cilvēka orgāns, kas visu organismu baro ar gaisu un ūdeni, tādēļ laba izskata ķīla ir pareizs mitruma līdzsvars mūsu ķermenī. Tas, protams, attiecas arī uz vīriešu sejas ādu. Kosmetologi iesaka rītu sākt ar minerālūdeni – ne tikai iedzerot, bet arī noskalojot seju. Vēl atmodināt ādu palīdz ledus gabaliņi – šī vienkāršā procedūra tonizē, mitrina un dod svaigu izskatu. Starp citu, intensīvajos vīriešiem domātajos sejas krēmos kā lielisks atsvaidzinātājs darbojas mentols, kas nodrošina komfortu jau krēma uzlikšanas brīdī.
Jaunā vājība
Stiprais dzimums XXI gadsimtā par savu ārieni sācis izrādīt izteiktu interesi, kosmētikas iegādei atvēlot summas, kas īpaši neatšķiras no sieviešu ieguldījuma savā skaistumā. Īpaši tas attiecināms uz tā dēvētajiem metroseksuāļiem. Līdz šim vīriešu kosmētikas tirgus nav piedzīvojis tik strauju attīstību kā pēdējos gados, piemēram, Francijā, Anglijā, Itālijā, Vācijā, kur šis apgrozījums mērāms miljardos eiro. Taču vispilnīgāk kosmētikas arsenālu apgūst japāņu vīrieši – arvien vairāk tiek pieprasīti pūderi, acu ēnas, skropstu tušas un lūpu krāsas, pārspējot visas kosmētisko kompāniju cerības. Uzlecošās saules zemē vīriešu kosmētika ir tik pieprasīta, ka firmas nespējot piepildīt tirgu. Būs grūti atrast sevi cienošu universālveikalu, kurā nepārdotu vīriešus dekoratīvo kosmētiku, pie kuras japāņi uzstādījuši videoekrānus, «on–line» režīmā demonstrējot mācību filmas vīriešiem – kā pareizi lietojami kosmētiskie preparāti. Visvairāk vietējā ražojuma acu zīmuļus, ēnas un lūpu krāsas pērkot tieši gados jaunākie, bet importētai kosmētikai priekšroku dodot solīda vecuma japāņu kungi. No japāņiem daudz neatpaliek arī ķīnieši un, protams, Eiropas vīrieši, kuru vidū īpaši populāri ir mitrinošie krēmi ar bronzas efektu – tāds īpaši piestāv sportiskajam tipam. Topā pašlaik ir arī plakstiņu želeja, kas likvidē iepriekšējās dienas, teiksim, ieilgušo biznesa vakariņu, atstātās pēdas. Nesen viens no Londonas universālveikaliem fiksējis kāda pircēja rekordu – vīrietis vienā reizē iztērējis 18 tūkstošus mārciņu par kosmētikas līdzekļiem, kas sola aizkavēt novecošanas pazīmes sejā…
Pūderis vieno
Katram laikam sava mode un tikumi, make– up vīriešiem šodien vairs nav nekas ārkārtējs. Vīrietis, kurš sabiedriskos pasākumos iziet vismaz lietpratīgi nopūderējies, arī sev atbilstošā Rīgas sociālajā vidē neizraisīs izbrīnu, par ko «RB» pārliecinājusies vairākās svinīgajās pieņemšanās. Taču sevi vizuāli uzlabot vīrieši var diezgan plaši, izmantojot Eiropā ražotos līdzekļus, piemēram, Žana Pola Gotjē vīriešu dekoratīvās kosmētikas līnijā «Le Male Tout Beau» (tulk. – skaists un tīrs vīrietis) var atrast tumšu pūderi ar iedeguma efektu, acu zīmuli, lūpu balzamu, mitrinošu, tonālu šķīdumu sejai, maskējošus zīmuļus un caurspīdīgu skropstu želeju.
Lai arī eksistē daudzveidīgas dekoratīvās kosmētikas sērijas vīriešiem, līdz Latvijai tās vēl nav nonākušas. Vismaz RB neko tādu nav veikalos manījusi. Taču vismaz pūderi kungi var mierīgi aizņemties no sieviešu kolekcijas, tikai jāpievērš uzmanība tam, cik vienmērīgā tekstūrā tas klājas, proti, lai nebūtu uzkrītoši redzams un nedotu specefektus, piemēram, pērļu spīdumu.