Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Christine And The Queens «Christine And The Queens»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Viens no «Charlie Hebdo» karikatūristiem šausminošo Parīzes terora aktu kontekstā publicējis vairākas karikatūras, vienā no tām aicinot neaizlūgt par Parīzi, jo «mēs ticam mūzikai, skūpstiem, dzīvei, šampanietim un priekam!».

Christine And The Queens «Christine And The Queens»

(Neon Gold)

10/12

Tik tiešām, tā vietā lai diskutētu, vai ir vai nav jāmaina Facebook profila krāsas Parīzē bojā gājušo piemiņai, jo, kā gan ar tiem 43 cilvēkiem, kuri pirms dažām dienām gāja bojā līdzīgā teroraktā Beirutā vai ar Ēģiptes lidmašīnas katastrofā 224 mirušajiem, vai Ukrainas, Sīrijas upuriem? Tā vietā lai diskutētu, vai ir vai nav pie visa vainīgi patvēruma meklētāji, vai aiz šiem terora aktiem aukliņas nekustina spalvaina Izraēlas/ASV koalīcijas roka u.tml., labāk sumināsim tās Eiropas vērtības, pateicoties kurām Eiropa visus šos gadus spējusi nodrošināt mums pietiekami augstu labklājības un kultūras dzīves līmeni.

 

8

A photo posted by Joann Sfar (@joannsfar) on

Lūk, iepazīstieties - 27 gadus veca franču dziedātāja Eluīze Letisjēra (Héloïse Letissier), kura pavisam nesen klajā laidusi brīnišķīgu albumu. Par viņas «franciskumu» - mūzikas un dejas sintēzi jūsmo gan Madonna, gan Lorde, gan Marks Ronsons.

Eluīze darbojas ar skatuves vārdu «Christine And The Queens», ietekmējoties no britu «drag queen» personāža Rasellas (Russella). Te gan taisnības labad jāpiebilst, ka šāda nosaukuma izvēle nav dēvējama par oriģinālu. Pirms pāris gadiem mūzikas industriju pārpludināja līdzīgas formas grupu nosaukumi - Noah And The Whale, Marina and The Diamonds, Niki and The Dove, Florence and The Machine, Elizabeth and The Catapult, Milton and the Devils Party, Ewert and The Two Dragons, Goran Gora and The Yrs... Acīmredzot savas karjeras pirmsākumos Eluīze vēlējās identificēties ar kādu no muzikālajiem strāvojumiem. Arī muzikāli agrīnie «Christine And The Queens» ieraksti droši bija liekami viegli gotiskā elektroniskā popa plauktā blakus «Zola Jesus» un «Austra».

Eluīze Letisjēra dzimusi Francijas rietumos pie Luāras upes, Nantē, studējusi teātri Lionā, un 2010. gadā pārcēlusies uz dzīvi Parīzē. Dzimtajā Francijā, arī Nīderlandē «Christine And The Queens» mūzika ir ļoti populāra, tāpēc šā gada sākumā pieņemts lēmums doties dziļākos ūdeņos, laižot klajā pirmo mazo plati «Saint Claude» ASV.

Amerikā «Christine And The Queens» savdabīgais franču šarms augstu novērtēts, jau minēju, ka labus vārdus grupai veltījusi pati popmūzikas karaliene Madonna. Viņa novērtēja Eluīzes melodiskās dziesmas, gaumīgos aranžējumus un interesanto horeogrāfiju, kurā saplūst Maikla Džeksona kustības un vācu dejotājas un horeogrāfes Pīnas Baušas laikmetīgā deja.

«Christine And The Queens» (Eluīze Letisjēra)
«Christine And The Queens» (Eluīze Letisjēra) Foto: Publicitātes foto

Deju un dziedāšanu Eluīzei izdodas veiksmīgi apvienot arī koncertos.

Pilnais albums, kas oktobrī izdots ASV, būtībā ir viņas Francijā izdotā debijas albuma («Chaleur humaine» 2014) pārstrādāts variants, ar pāris izņēmumiem. Lieliskā «Christine» angļu versijā, piemēram, saucas «Titled». Lielisks papildinājums ir amerikāņu jaunekļa «Perfume Genius» dziedājums skaņdarbā «Jonathan», kā arī Filadelfijas repera Tunji Ige deklamācija dziesmā «No Harm Is Done».

Hiphops Eluīzei nav svešs - koncertos viņa koķetē ar hiphopa estētiku, piemēram, izpildot deviņdesmito gadu sākumā amerikāņu apvienības «20 Fingers» dziesmu «Short Dick Man», kā arī citējot Kanji Vestu - dziesmā «Paradis perdus» iestrādāts Kanjes dziesmas «Heartless» fragments.

Saturiski Eluīzei īpaši aktuāli ir dzimumu līdztiesības jautājumi, īpaši to seksuālā puse.

Pati viņa sevi pozicionē kā panseksuāli (cilvēku, kuru neinteresē dzimums, tikai cilvēks kā tāds). «Cause I won, I’m a man now. I’ve got it, I’m a man now,» viņa dzied ievadošajā «It».

«Vienu brīdi es īstenībā fantazēju par to, kā būtu, ja es būtu vīrietis,» viņa komentē dziesmas dzimumu robežas nojaucošo vēstījumu. «Precīzāk, es vēlējos, lai mani uztvertu kā vīrieti. Šķiet, ka vīriešiem ir vieglāk būt valdonīgiem, neperfektiem, pārdrošiem. Sievietēm ir jāiziet cauri tik daudzām pretrunām un jāpārvar tik daudz šķēršļu, kas līdzinās kāda milzīga rēbusa atrisināšanai.»

Labākās dziesmas: «Saint Claude», «Titled», «Narcissus is Back».

Lieliska popmūzika no Francijas!

#ParisIsAboutLife

Izdošanas datums - 16.10.2015.

Nepalaid garām!

Uz augšu