Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Ne tik salds medusmēnesis ar Lanu del Reju

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Homēra Odisejā ir atrodamas tādas būtnes kā sirēnas, kas daļēji līdzinās sievietēm, daļēji putniem, un ar saldām mīlas dziesmām vilina jūrniekus uz savu salu, dziesmu savaldzināto vīru kuģus uztriecot uz klintīm. Arī klausoties Lanas del Rejas jauno plati, neviļus jūti, ka ar liegām melodijām, čukstošu, viegli erotizētu, ieaijājošu balsi šī dziedošā sirēna mūs ved pretī katastrofai, pasaules galam, bezdibenim, no kura lai izrautos, vienīgā iespēja ir uzspiest atskaņotājā pogu «stop».

Lana Del Rey «Honeymoon»

(Interscope)

8/12

Lana var patikt, var nepatikt, taču kopš 2011. gada izraušanās singla «Video Games» (2009. gadā jau tika izdots dziedātājas (toreiz viņa sevi dēvēja par Liziju Grantu) mazalbums «Kill Kill», kas ievērību neguva), ar šo dāmu ir jārēķinās. Dziedātājas debijas plate «Born to Die», kurā tika sakausēti hiphopa, triphopa bīti ar piecdesmito un sešdesmito gadu popmūzikas stīgu aranžējumiem, kļuva par sensāciju, pārdodot (kopā ar bonusizdevumu «Paradise») septiņus miljonus kopiju visā pasaulē. Arī TVNET šo ierakstu ierindoja starp desmit labākajiem 2012. gadā.

Ilgi nebija jāgaida nākamais Lanas iznāciens - blūzroka meistara Dena Auerbaha producētais turpinājums «Ultraviolence», kas, manuprāt, nebija tik veiksmīgs kā «Born to Die». Lanai vienkārši īsti nepiestāvēja roka meitenes tēls.

Foto: Publicitātes foto

Acīmredzot, pati to apjaušot, Lana tikai 14 mēnešus pēc «Ultraviolence», šomēnes laidusi klajā jaunu studijas plati ar romantisko nosaukumu «Honeymoon» («Medusmēnesis»), kurā atgriežas pie tā, kas viņai padodas vislabāk - tumšām balādēm stīgu aranžējumu un triphopa bītu pavadījumā. Mūzikas kritiķi vairāku Lanas dziesmu pavadījumu nodēvējuši par «trap-pop».

Jau ar plates pirmo vēstnesi «High By The Beach» 30 gadus vecā Lana nodemonstrē visu savu muzikālo arsenālu. Arī video ir trāpīgs, ilustrējot vēlmi «atslēgties» no ārpasaules, no attiecībām, un ļauties jūrai un saulei. Šī dziesma ir viens no radiodraudzīgākajiem dziedātājas singliem un droši liekams blakus «Summertime Sadness».

Medusmēnesis katra laulātā pāra dzīvē tradicionāli tomēr ir viena no romantiskākajām nodaļām, taču Lanas albumā medusmēnesis nešķiet diez cik salds. Sarežģītā meitene Lana del Reja dzied par mīlas ciešanām, rūgtumu, vardarbību u.tml. neromantiskām lietām, liekot padomāt divreiz - vai medusmēnesis ar Lanu viņas izredzētajam nebūs pārlieku liels izaicinājums.

No citas puses raugoties, tieši šāds fatāls, nolemts, neapšaubāmi suģestējošs Lanas aicinājums aizmirsties, aizsapņoties, «ķert kaifu pie jūras» varētu aizmiglot veselo saprātu ikvienam vīrietim.

«Baby, if you wanna leave, Come to California, Be a freak like me, too,» Lana aicina dziesmā «Freak». Grūti atteikt...

Diemžēl muzikāli ierakstā atrodamas arī ne tik veiksmīgas dziesmas. «God Knows I Tried» dziesmā izmantotā frāze, kas tiek malta uz apli, jau pēc pāris minūtēm sāk krist uz nerviem, arī Ninas Simones dziesmas «Don't Let Me Be Misunderstood» kaverversija Lanai īsti nepiestāv.

Tomēr, ja jums patika Lanas debijas plate, tad «Medusmēnesis» tai ir labs un loģisks turpinājums.

Izdošanas datums - 18.09.2015.

Nepalaid garām!

Uz augšu