Turpinot vakardien iesākto alternatīvā R&B virziena, Prinsa mācekļu pētīšanu, pievēršamies šā brīža karstākajam mūziķim šajā lauciņā - kanādiešu dziedātājam Eibelam Tesfejam (Abel Tesfaye) aka «The Weeknd». Viņa jaunākais albums šobrīd ir numur viens gan ASV, gan Lielbritānijā.
Starp R. Keliju, Prinsu un Maiklu Džeksonu - «The Weeknd»
The Weeknd «Beauty Behind the Madness»
(XO)
9/12
Ja vakardien aplūkotais Migels (skat. albuma recenziju) sāka kā Ašera (Usher) kopētājs, proti, kā gana tradicionāla tūkstošgades mijas R&B izpildītājs, kurš tikai ar beidzamajiem diviem albumiem sāka pārdrošāk eksperimentēt, tad Tesfeja stāsts ir gluži pretējs. «The Weeknd» pirmsākumi pārklāti ar noslēpumainības plīvuru, viņa pirmie izdotie EP rezonēja galvenokārt tikai mūzikas kritiķu, blogeru aprindās (skat. recenziju), arī TVNET lasāma «The Weeknd» debijas miksteipa «House of Balloons» recenzija.
Taču ar katru gadu, katru ierakstu šis etiopiešu izcelsmes (viņa vecāki uz Kanādu no Etiopijas emigrēja astoņdesmitajos gados) dziedātājs arvien drošāk un apzinātāk devās pretī lielajai slavai, atzīmēdamies «Fifty Shades of Grey» («Greja piecdesmit nokrāsas») skaņu celiņā, ieskaņodams duetu ar Arianu Grandi («Love Me Harder»), kļūdams par vienu no «Apple Music» sejām un pavisam nesen arī kāpdams uz skatuves MTV Video balvas pasniegšanas ceremonijā, izpildot viegli «džeksonisko» šā brīža top40 grāvēju «Can't Feel My Face», liekot sajūsmā dancot un dziedāt līdzi Kanjem, Teilorei, Selēnai u.c. popmūzikas Olimpa iemītniekiem.
Protams, bez palīdzības no malas iekļūt elitārajā popmūziķu klubiņā ir gandrīz neiespējami. Eibelam palīdzīgu roku sniedza viņa tautietis Dreiks, kurš pašos pirmsākumos savā blogā aicināja pievērst uzmanību «The Weeknd» pirmajiem EP. «The Weeknd» tika pamanīts. Loģiski, ka 2012. gadā Tesfejs jau paraksta līgumu ar «Republic Records» (Dreika, Nikija Mināžas mājvieta) un soli pa solim dodas uz priekšu.
Pats 25 gadus vecais mūziķis izteicies, ka sākotnēji izmantotais «anonīmais koncepts» (komunikācija notika tikai tviterī) sevi ātri izsmēla un tāpēc viņš metis sev jaunus izaicinājumus, lai sasniegtu arvien plašāku auditoriju. Ar minēto singlu «Can't Feel My Face» (dziesmu producējis zviedru superproducents un komponists Makss Martins (Max Martin)) tas viņam izdevies ar uzviju. Arī Latvijā šis skaņdarbs bieži skan EHR blakus Deividam Getam un «One Direction».
Jaunais albums «Beauty Behind the Madness» ir daudz komerciālāks par agrīnajiem EP. Vienā no dziesmām dzied visur esošais rudais dziesminieks Eds Šīrans (Ed Sheeran) - tā balstās uz Šīrana ģitāras tēmas un būtībā vairāk izklausās pēc Šīrana dziesmas, nevis «The Weeknd». Skaņdarbā «Prisoner» dzirdama fatālās dīvas Lanas del Rejas (Lana Del Rey) balss - šī sadarbība šķiet mazliet organiskāka, jo Lana arīdzan labprāt darbojas urbānās mūzikas lauciņā. «Es esmu tas vīrietis, par ko Lana dzied savās dziesmās, bet Lana ir tā sieviete, par kuru es dziedu savās,» abu veiksmīgo sadarbību skaidro Tesfejs.
«Tell Your Friends» ir tipiska Kanjes Vesta (viņš bukletā minēts kā dziesmas līdzproducents) «Late Registration» ēras R&B balāde, kas balstās 70. gadu soula estētikā. Skaņdarbā «Losers» piedalās britu dziedātājs Labrinth, iekrāsojot to mazliet afrikāniskās krāsās. Eibels uzsver, ka daudz ietekmējies no etiopiešu mūzikas, dzejas, valodas (viņš audzis kopā ar vecmāmiņu un jau agrā bērnībā apguvis amharu valodu), kas viņa producētajam R&B piedod īpašu dimensiju.
Apdziedāto tēmu ziņā «The Weeknd» nav ticis tālāk par seksu, naktsdzīvi un ballītēm, taču tas pieder pie stila. Pie stila, ko, kā viņš pats atzīst, aizguvis no trim vaļiem - Prinsa, R. Kelija un Maikla Džeksona. Ne velti savā pirmajā koncertā Londonā viņš nodziedāja Džeksona «Dirty Diana». Sanāca labi! (Skat. video.)
Izdošanas datums - 28.08.2015.