Aktrise Ieva Aleksandrova-Eklone un televīzijas seja Ketija Šēnberga devās uz semināru, kurā sprieda par jauno Eiropas Savienības direktīvu par patērētāju tiesībām - kā tā ietekmēs patērētāju ikdienu Latvijā un Eiropā? Direktīva paredz, ka, iepērkoties internetā, četrpadsmit dienu laikā vari atdot preci un saņemt visu samaksāto naudu, kā arī garantē cita veida drošību, iepērkoties internetā. Jaunumi radīja lielu prieku slavenību sejās, jo viņas ir bieži interneta veikalu viesi.
Ieva Aleksandrova-Eklone un Ketija Šēnberga par iepirkšanos internetā (21)
Aktrise Ieva Aleksandrova-Eklone iepirkties internetā sākusi aptuveni pirms sešiem gadiem, jo tas bija labākais un lētākais veids, kā, nepārmaksājot naudu, nodarboties ar savu hobiju – jāšanu.
«Zirga un jātnieka ekipējuma cenas Latvijā pirms sešiem gadiem bija vismaz par piecdesmit procentiem augstākas par internetā pieejamo preču cenām. Līdz ar to pirmie pirkumi bija zirglietas un jāšanas bikses, kuras iegādājos kādā no Amerikas mājas lapām,» skaidro Ieva.
Kā savas topa lapas, kurās aktrise iepērkas ikdienā, Ieva nosauc «eBay». «Bookdepository», «Strawberrynet» un «iHerb».
Vienā lapā tiek iegādātas zirgu lietas un jātnieces ekipējums, citā grāmatas dažādās pasaules valodās, kopjošā un dekoratīvā kosmētika, kā arī dabīgā kosmētika un tējas.
«Parasti visi baidās, ka prece nebūs tāda, kādu to iztēlojas, mana pieredze rāda, ka deviņdesmit deviņos procentos prece ir tāda, kādu gaidīju, vai pat vēl labākas kvalitātes. Vienreiz vīlos bižutērijā,» stāsta Ieva.
Ieva nenoliedz, ka daudz iepērkas internetā, lielākā daļa viņas dekoratīvās kosmētikas un visas zirgu lietas un ekipējums ir tieši no šādiem veikaliem. Arī pēdējā lieta, kuru Ieva iegādājusies kādā no interneta veikaliem, ir jauni iemaukti.
«Otra lieta, par kuru cilvēki parasti baidās, ir fakts, ka prece var nepienākt, es par to nebaidos, jo pamatīgi izpētu veikala mājas lapu un nosacījumus, kā arī apskatu atsauksmes, pirms kaut ko pērku. Vienreiz man gadījās, ka preci nesaņēmu, bet man uzreiz tika atdota nauda,» skaidro Ieva
Ieva zina teikt, ka šādi veikali ir lieliska iepirkšanās vieta tiem, kuri necieš veikalus, kā arī lieliska vieta, lai iegādātos aviobiļetes, rezervētu viesnīcu vai biļetes uz kādu koncertu.
«Pirms gadiem trim, kad sākās kuponu bums, arī es iegādājos dažus masāžu kuponus, bet tikai viena no masierēm darbam pievērsās ar pilnu atdevi, citās vietās attieksme pret «kuponniekiem» bija neslēpti nievājoša un līdz ar to pakalpojuma kvalitāte ne tā labākā. Biju nopirkusi arī dažus kuponus krūzīšu apdrukai - bildes izbalēja un nonāca nost 3 mēnešu laikā. Tāpēc vairs neizmantoju kolektīvās iepirkšanās pakalpojumus,» tā Ieva.
Televīzijas seja Ketija Šēnberga pirms iepirkšanās interneta veikalos iesaka vispirms parunāties ar draugiem, kuri jau ir iepirkušies internetā. Rūpīgi ir jāizlasa pārdevēja vietnē publicētie noteikumi, nenāks par ļaunu informāciju pameklēt arī iepirkšanās blogos.
«Nevajadzētu iet šaubīgajās lapās, lai arī cenas tur ir kārdinošas. Jāskatās, vai interneta veikala izskats pārliecina. Šaubu gadījumos, īpaši pērkot no privātpersonām, vajadzētu vismaz pakonsultēties ar kādu zinošāku cilvēku,» iesaka prātīgā pircēja Ketija Šēnberga.
Pati Ketija bieži vien apmeklē kādu no interneta veikaliem, kur iegādājas apģērbu un dažādas modes lietas.