Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Mēneša albums: John Maus "We Must Become ..."

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Džons Mauss (John Maus) ir viens traks jauneklis. Pameklējiet "Youtube" intervijas! Iemainījis tā dēvēto augsto mākslu pret popmūziku, klasiķus Džonu Keidžu un Arnoldu Šēnbergu pret "Joy Division", amerikāņu mūziķis šogad laidis klajā vienu no spēcīgākajiem mūzikas ierakstiem "We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves". Šis arī TVNET augusta mēneša albums.

John Maus "We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves"

(Ribbon Music/Upset the Rhythm)

11/12

Lai arī koncertos Mausam nav savas pavadošās grupas un mākslinieks dzied (ja tā to varētu raksturot) ar pavadījuma fonogrammu, viņa esība uz skatuves līdzinās spontānai, atkailinātai performancei. Uz melodiskiem sintipopa un 1980.gadu gotiskiem pavadījumiem Mauss histēriski izkliedz savas vokālās partijas, kuras caur mikrofona efektu slāņiem pie klausītāja nonāk kā hallēta aizkapa balss.

John Maus "We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves"
John Maus "We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves" Foto: Publicitātes foto

Viens no svarīgākajiem pagriezieniem Mausa dzīvē bija iepazīšanās ar tā dēvēto Drakulas sulaini, perfekcionistu un dīvaini Arielu Markusu Rozenbergu (Ariel Marcus Rosenberg) jeb "Ariel Pink". Kādu laiku Mauss muzicēja kopā ar Ariela grupu "Ariel Pink's Haunted Graffiti". Kopš tā laika par savu virsuzdevumu Mauss uzskata komunicēt ar sabiedrību ar popmūzikas valodas palīdzību - jeb plaši izplatītas mākslas formas aktīvu izmantošanu. Tīmeklī atrodamas vairākas filosofiska satura intervijas, kurās Mauss skaidro iemeslus, kāpēc daudzu peltā popmūzika kā komunikācijas forma ir viena no iedarbīgākajām (skat. otro pievienoto video).

"We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves" ir mākslinieka trešais studijas darbs un muzikāli demokrātiskākais. Ne velti ieraksts izpelnījies mūzikas kritiķu ievērību un Džona Mausa vārds kļuvis par vienu no svarīgākajiem 2011.gadā.

Albums varētu patikt 1980.gadu sintipopa cienītājiem, atsevišķas gotiskas skaņu ainavas varētu piesaistīt "Sisters Of Mercy" vai agrīno "The Cure" fanus, savukārt analogo sintezatoru un bungmašīnu estētika (tik rūpīgi un analogi kā Ariels viņš gan nestrādā) varētu uzrunāt "Ariela Pinka" un "Puro Instinct" sekotājus.

Izdošanas datums - 28.06.2011.


Nepalaid garām!

Uz augšu