Mūsu pašu laulības svētīšanas ceremonija gan notika hinduisma tradīcijā - bez īpašām pamācībām, toties ar veselu lērumu rituālo lietu: ūdens tika liets un šļakstīts uz nebēdu, ziedlapiņas kaisītas, vīraks kūpināts, dzijas galiņi sieti ap rokām, kāju īkšķiem un likti uz galvas, vēl palīgā tika ņemts trauks ar ziediem, ola - droši vien kā auglības simbols, un, protams, rīsu graudiņi, kas tika visiem skaisti salipināti «trešās acs» vietā. Uma savus gan tūdaļ noskrubināja nost un apēda, laikam tādēļ priesteris viņu pēc ceremonijas nosauca par dievu izredzēto bērnu.
Tā kā mūsu mazais notikums tika «piesliets» ikgadējai mājas svētīšanas ceremonijai, interesanti bija pavērot arī šīs tradīcijas. Vispirms tiek uzcelts tāds kā palmu lapu altāris, uz kura tiek salikti dažnedažādi ziedojumi, tostarp - četras nokautas vistas, kam jāpasargā māja no ļaunajiem gariem uz vienu gadu. Ja vistu vietā tiktu ziedots suns, tad miers no visādiem nešķīsteņiem būtu uz gadiem septiņiem, iedomājieties?! Šausmas kādas... Vēl pa vidu notiek liela bļaušana un trokšņošana, tā sakot - garu aizdzīšana, kurā aktīvi iesaistījās arī mani bērni. Nu, un pēc visa pasākuma ziedojumi tiek ierakti pagalma stūrī, laikam kopā ar visiem no trokšņa paģībušajiem mošķiem...
Iespējams, man nav taisnība, tomēr radās iespaids, ka visa kultūras dzīve Bali ir aizstāta ar reliģisku rituālu, un tev kā eiropietim tur vispār nav kur iespraukties, tur pa vidu ir pārāk dziļa aiza. Un, protams, arī tradicionālā māksla ir balstīta reliģiskajos mītos un atveido atkal un atkal senindiešu eposa Rāmājanas notikumus. Īpaši varu priecāties, ka manus pie «Cartoon Network» stilistikas pieradušos bērnus apbūra ēnu leļļu teātris vajangs un īpaša - ja tā var teikt - muzikālā izrāde kečaks Uluvatu piekrastes templī. «Eat, pray and love» - tieši kā filmā, tās ir trīs lietas, kas jādara Bali salā, un visbrīnišķīgāk, ja kopā ar visu ģimeni,» savā ģimenes piedzīvojumā uz Bali salu dalās Ieva Adamss.